Robot, uggla och bokstäver

De tre tingen finns på stegen som jag målat på Luddes vägg. Jag kände igår när jag gick och la mig att det skulle bli trist med endast luftballonger på väggarna varav jag kom på att jag kunde måla en stege där saker som Ludde tycker om kan sitta. Tänkt och gjort. Idag målade jag en stege med en robot, en uggla och ett L (för Ludde) och ett E (för Edith) på Luddes vägg. Den är inte riktigt klar än. Ränderna på ballongerna och finliret på stegen är kvar. Men annars är det klart. Ludde är nöjd. Så då är jag nöjd. Han har bestämt att roboten är hans kompis och ugglan är en skyddsuggla dvs den kan skrämma iväg monster och tjuvar på natten. Låter som en bra tanke. Men det var lite svårt att välja vad jag skulle måla. Som tur var var Ellinor och Karin här så de fick hjälpa mej att spåna. Samt att vi lunchade på Ikea och handlade lite där :-)

Nu ska jag skynda mej ut med blåbärspajen till Sara och Marcus som är här på middag. Ska bara se att Edith sover först.

Hoppas ni får en trevlig helg.

Luddes vägg snart klar!


Kommentarer
Postat av: Fröken Åberg

Men vad mysigt det blev!!! Helt rätt med stegen där! Om jag var barn hade jag absolut velat ha en sådan vägg, förstår att Ludde är nöjd!

2012-08-24 @ 22:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0