Sommaruppgift

Över sommaren fick barnen varsin uppgift av förskolan som de går på. Ludde skulle ta med ngt minne från sommarn om staden Örebro medan Edith skulle ta med ngt som hon sett i naturen över sommaren. Eftersom jag är dålig på att komma ihåg mina egna måsten så är det otroligt svårt att komma ihåg en två-årings och en fyra-årings. Därav hade varken Edith eller ludde tagit med sig sina uppgifter tillbaka. På föräldramötet i torsdags blev vi påminda om sommaruppgiften (uppenbarligen inte bara jag som är glömsk) eftersom de ska börja jobba med dem den här veckan. Vi fick med oss en plastficka hem i somras som skulle fyllas med natursaker. Så imorse kom jag på att den skulle med helst inte tom som den varit sen den kom hem. Jag och Edith fick gå igenom vilka djur hon sett i somras och vad hon ville ha med. Att det blev snigel, bananfluga och fjäril var ju kanske inte så svårt att lista ut. Men hur tar man med sig det till dagis? Fånga en bananfluga är ju kanske inte det svåraste eftersom de tycks krylla av dem hemma hos oss. Men att hitta en snigel och en fjäril och stoppa ned i plastfickan kändes som ett större projekt. Sen vet jag inte om fröknarna skulle uppskatta en djurkyrkogård. Så vi bestämde oss för att måla en teckning istället. För mitt förslag på stenar och pinnar tyckte inte Edith var bra. Så vi målade och klistrade. Detta blev resultatet av snabb pyssel kl sju på morgonen. Jag tycker vi lyckades bra :-)


Kommentarer
Postat av: Kicki

Vad synd! Ni hade kunnat få MASSOR av sniglar av mig!! :-). Fint blev det ändå!

2012-08-27 @ 16:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0