Svamp

Idag har jag och mor varit och plockat kantareller. I måndags var jag med man, barn, svärmor och mans moster ute i skogen och plockade ca 4-5 liter kantareller vilket gav mej blodad tand. Så idag var det ut igen. Tyvärr hittade vi inte lika mkt idag. Mor hittade en :-) och jag hittade kanske 2-3 liter. Bra med falkögon. Jag gav min fångst (kan det verkligen heta så med svamp?) till mor. Vi har ju fortfarande massa kantareller i kylen. Vi var ute i kanske dryga timmen. Jag tycker det är så mysigt att gå i skogen. Fast jag tycker det är lite läskigt när det knakar till en bit från där jag står. Då kommer alla läskiga filmer upp i huvudet (och det är inte många jag sett eftersom jag blir så rädd av dem) som handlar om hemskheten som händer i skogen. Jag är ju normalt ganska så lugn av mej men där och då i skogen börjar hjärtat slå lite för fort. Jag höll på och skrämma två andra plockare i skogen idag. De såg inte mej komma gåendes så när jag var i närheten så ropade jag hej för hade de rätt var det var sett mej ngn meter ifrån hade de nog kissat ner sej. (nu kan du lämna en kommentar Nori om ngt hur jag ser skrämmande ut, serverade den på ett fat åt dej ;-) ) Nu blir det film med mannen. Självklart efter lite grillat och en kantarell macka :-) En bild på kantarellerna för er som inte vet hur de ser ut ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0