Tillbaka till dagis och vardagen

Nu är vi på g tillbaka i vardagen. Semestern släntrar med lite denna vecka oxå. Det är lika bra att smyga igång :-) precis som förra året så gillar jag när hösten kommer. Inte att jag inte gillar sommarn för jag skulle helst vilja disponera året med fem månader sommar sen kan det var två månader höst två månader vinter och tre månader vår. Helt perfekt. Ngn som vet till vilket land jag ska flytta så det blir så? Svåra är kanske bara att motivera alla mina vänner och familj att flytta men vem vet det kanske fungerar? Idag är iaf första dagen på dagis efter semestern. Ludde fick åka dit med mannen. Edith hon bestämde sig för att ta sovmorgon till nio. Skulle önska att hon kunde ha gjort det på semestern istället. Men inte då. Hon och jag åkte iaf till dagis med en hel väska full i grejer. För nu är det ju så att det räcker inte med att lämna sitt barn där utan de ska ha en hel garderob med sig. Det ska vara extra skor, stövlar, trosor, tröjor byxor, regnkläder m.m och eftersom jag är lite lagom virrig brukar det mesta saknas men sörrni inte denna termin nu är allt och lite till där :-) i år ska inte mina barn vara de som måste ha lånekläder! Idag tänkte jag hämta barnen vid två-tre så de inte behöver gå heldagar denna vecka. Jag har ägnat hela förmiddagen efter att jag lämnade Edith till att städa och fakturera. Först städade jag huset sen uthyrnigsrummen. Det är riktigt fint hemma nu. Jag städade tillochmed så noga att jag torkade lister. Det är seriöst! Nu ska jag äta mannens underbara lasagne. Mums! Edith med Ninni. Hon kommer nog aldrig lämna ifrån sej den flaskan.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag flyttar med. Lätt!!!

2012-08-06 @ 16:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0