Alltid en pärs

Att hämta barnen på dagis kan gå smidigt, nästan bra ibland men för det mesta så är det alltid en pärs. Att ha bråttom till ngt efter lämning eller hämtning är inte att rekommendera. Det ska hämtas teckningar, letas efter kläder, grinas en skvätt, bli arg för nappflaskan är borta, gå på toaletten, klä sig är det inte tal om osv. Ni med småbarn känner säkert igen er. Och visst det kan vara underbart med. Två glada barn ropar mamma. Springer fram och kramar om dig. Vill följa med hem och gör allt det där som oftast tar sån tid med en glad min.
Idag var en sån dag då barnen förstod att jag försökte förhala processen på dagis lite extra. Mannen ville bli upphämtad efter jobbet för vi skulle titta på golv, spotlights m.m till nybyggnaden fast han ville inte bli hämtad förrän vid 16.45 och jag var på dagis 16.20. Jag hade alltså 20 minuter på mig att klä barnen.

Vi fördrev tiden med att Kittlas. Fick även kittla de andra barnen som var där eftersom jag var en sån där rolig förälder som tar av sig skorna och går in och leker med sina barn. Kurragömma, snurra med barnen, bygga klossar och som ovan nämnts kittlas lite. Det gick hem. Lite väl bra. Vi hann även med mellanmål. Äpple och vindruvor. Lyxigt värre på junibacken.

Väl färdig lekta klädde vi på oss. Vi skyndade för nu hade tiden sprungit iväg. Gick ut till grinden då Edith upptäckte att nappflaskan inte var med. Vi fick gå tillbaka in och leta efter den. När den var funnen skyndade jag på barnen. Det skulle jag inte gjort för Då kom det. Ludde ville bara gå baklänges. Edith skulle bestämt åka på rumpan ner för trappen i slowmotion och så hittade hon en pensel på väg ner så hon var tvungen att stanna och måla lite. Åka lite till. Klockan tickade på. Ludde ramlade två gånger pga hans baklänges gång. Han springer hellre än bra. ;-) men vi hann hämta mannen även om det blev lite stressigt på slutet och vi k några minuter sent. Men men både lampor och golv hittade vi. Så vi hann ju med det vi skulle!


Edith på väg ner för trappen och Ludde som sprang rakt in i grinden eftersom hann inte såg den när han gick baklänges.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0