Harig

I fredags hyrde jag toy story 3 till barnen. En barnfilm för er som inte vet. Filmen handlar om hur leksaker kommer till liv när ingen människa är i närheten. Den första filmen kom för många år sedan. Jag var dock för stor när den kom för att se den (iaf tyckte jag det då, inte idag) det är Woody och buzz lightyear som är huvudkaraktärerna. En cowboy och en rymdgubbe.
Ludde pratade om dem nu i veckan så jag antar att någon kompis på dagis sett filmerna och berättat om dem för Ludde. Därav hyrde jag filmen.

Men va otäck den var. Jag är ju väldigt harig när det kommer till film. Men jag tänkte på djurkyrkogården ett antal gånger. Dockan som var med såg för hemsk ut och var elak. Och en scen när hon satt på en gunga skrämde livet ur mig. Leksakerna hamnade oxå på en soptipp i filmen och var på väg att mosas i en maskin därefter åkte de ned för ett band för att brännas upp. Ludde tyckte det var spännande men otäckt. Edith tittade som tur var inte för hon ropar byt så fort ngn slåss eller liknande på film.
Jag kommer fortfarande ihåg hur rädd jag var för Kato och katla m.m och det var ju inte i närheten så otäckt som toy story 3.

Intryck gjorde filmen iaf för Idag har Ludde lekt att hans storebror och pappa hamnar på soptippen och bränns upp. Det låter inte speciellt trevligt när ludde kommer och säger att han ska elda upp sin pappa eller bror. Men han tar efter allt han ser och trycka på knappen för att stoppa bandet så de inte blir upp eldade kommer inte på frågan :-/ Elakt barn?

Nu ska jag in till soptippen min man väntar.

Se toy story 3 så förstår ni vad jag menar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0