Hjärtat i halsgropen när Ludde försvann

Blogg.se bara krånglar detta inlägg skulle upp igår efter bion! Och bilder går inte att ladda upp :-(

Tips gå inte på 3D bio. Jag förstår att ni tänker att det borde vara uppenbart när man går med en snart två åring och en treåring men det var inte de som var problemet. De hade till stor del på sig glasögonen och tyckte det var spännande men det var ju suddigt och konstigt att titta även genom glasögonen. Vet inte om det var vi som satt för långt fram = för långt ner för att det ska bli bra bild. Men det var ju jobbigt att titta ögonen blev tåriga och jag fick hela tiden anstränga dem. Så inget mer 3D för min del. Gammal hederlig film ska det va :-)

Med barnen gick det bra men absolut inte smärtfritt. Först kön för att hämta ut biljetterna och köpa popcorn. Varenda pensionär var uppenbarligen på bio idag. PRO kanske hade biomöte idag. Därav gick kön i slowmotion. Med två småbarn rännandes så började jag svettas där. Sen skulle vi försöka få i dem mat. Men tack vare PRO så var alla bord och bänkar upptagna :-/ Ludde fick iaf i sig lite medan Edith inte åt ngt utom popcorn. In i salongen gick vi inte förrän vid utsatt starttid. Inte ville jag sitta där i onödan men det var ju självklart en herrans massa reklam innan. Väl när filmen började gick det bra. Förutom fyra turer på toaletten men Edith och Ludde, eller bara Edith. Några sitt ner, ett antal schhhhh för Ludde kommenterar gärna film HÖGT! Och En vällingflaska försvann. Utöver det var det trevligt under filmen.

Men det värsta var att Ludde försvann.
När filmen var slut packade vi ihop grejerna. Jag bad Ludde ställa sig bredvid Edith i bänkraden. Jag och Hanna böjde oss ned kollade efter vällingflaskan i bänkraden. När vi sedan tittade upp stod endast Edith där. Jag tog för givet att Ludde endast ställt sig utanför salongen men när vi kom ut var han inte där. Jag tittade på toaletten och tänkte att det kanske hade blivit kris. Men icke. Vi kikade in i andra salonger. Alla dörrar ser ju likadana ut så vi tänkte att han kanske gått fel men inte. Tillslut gick Hanna ut och tittade medan jag pratade med personalen om hjälp till att leta i salongerna. Men då hittade Hanna honom utanför o'learys. Jag kände paniken inom mig för vad som kunde ha hänt. Det gick på 30 sekunder att han försvann. Det är verkligen ett ögonblicksverk. Försökte prata i lugn ton med Ludde om att han inte får bara gå i väg själv men han kände nog min panik för han blev ledsen :-( och han gick antagligen bara med alla andra vuxna och barn, följde med strömmen så att säga. Min plutt. Usch det är otäckt.

Men men nu sitter vi i soffan och tittar på Pettson och Findus och äter upp resterna av popcorna. För några månader framåt så blir det bio hemma i soffan iaf inget mer 3D.

Fridens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0