KAN SJÄLV!!!

Min lilla tjej är inne i en fas att hon kan allt själv.
Är det ngt som ska göras så säger hon: själv!
Försöker jag hjälpa henne tittar hon argt på mig och säger: ka själv!
Om hon inte klarar av det då blir hon ännu argare och försöker igen tills hon klarar det. Om hon mot förmodan inte kan själv så struntar hon i vad hon skulle göra och gör ngt annat.

Detta resulterar i att vid frukost krävs två smörknivar för en håller hon i (att bre en smörgås kan ta vääääldigt lång tid) när vi åker ngnstans sitter skorna allt som oftast på fel fot, även byxorna kan vara ut och in, dvd skivorna läggs i åt fel håll, vällingpulver är över hela diskbänken (äntligen är det inte jag som dräller mest ;-) )

I hennes kan själv spirit bowlade hon i söndags.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Envis liten tös det där :) Kan tänka mig att hon och Magnus borde bowla med varandra. Ligger nog på samma nivå!

2012-02-07 @ 18:54:43
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Anna

Blir han lika stolt av att kunna bära bowlingklotet själv? ;-)

2012-02-07 @ 20:10:33
Postat av: Ellinor

Oooja! Stolt som få ;)

2012-02-08 @ 08:13:08
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0