Katastrof!!!



Eller katastrof och katastrof det beror ju på vad man jämför med. Men i vårt hushåll är det en stor katastrof vår diskmaskin har pajat. Vilket den gjorde igår på fm. Så det var disk till förbannelse igår. Är man ett hushåll med två småbarn och två tonåringar så går det åt en herrans massa glas, tallrikar m.m i vanliga fall kör vi nog två maskiner om dagen.

Så igår tillbringade jag och mannen någon timma till att diska efter att vi varit på krilles klass konsert. (som var väldigt bra) Precis när vi var klara kom krille med tre kompisar och käkade mat och drack kaffe. Min första tanke var NEEEJ! Massa disk!!! Chansen att de diskar efter sig är var ju inte så stor. Speciellt när jag inte sa ngt om det vilket resulterade i att de hade plockat in alla sina grejer i diskmaskinen efter sig. Duktiga som de var. Jag fick dock plocka ur och diska allt imorse.

Som tur var är de stora kidsen inte här denna helg så det blir inte lika mkt disk för att komma och laga den idag gick inte enligt diskmaskinslagargubben så hela helgen kommer vi äta ute eller om ngn känner för och bjuda på mat så kommer vi :-) eller om någon tillochmed känner sig hantverkig och vill komma och laga den så är den varmt välkommen! ;-)

Lilla söta Nora (i en så fin klänning) och Edith och jag innan konserten igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0