Nu ska järntorget utnyttjas

Idag har jag införskaffat skridskor, hjälmar, klubbor och puck till mina barn. jag handlade det second hand när jag letade efter sängbord.

Ludde blev så himla glad när han såg Ediths skridskor när vi kom hem efter dagis . Jag hade endast köpt till henne då. För det var endast i hennes storlek som fanns på bra och begagnat. Men jag hade varit med Hanna på erikshjälpen innan och sett skridskor i Luddes storlek där. Så efter att jag kommit hem klätt av barnen var det bara att klä på dem igen för att åka erikshjälpen. Vi hittade skridskor och hjälm samt två klubbor och två puckar. Vi införskaffade även på lager 157 varsitt vindställ till mej, ludde och Edith. Här ska ut och lekas i vår :-)

På väg till järntorget och skridskobanan ringde en gäst och ville checka in. Så vi fick ta omvägen till järntorget förbi hemma först och släppa in vår gäst. Med två otåliga barn som ville åka skridskor så tyckte nog dem att det tog alldeles för lång tid hemma för när vi åkte till skridskobanan så somnade Ludde i bilen. När jag försökte väcka honom så blev han arg och sa att han ville sova och åka hem . Så vi vände bilen åkte och hämta upp Mannen vid rådhuset, handlade kebabrulle, bestämde oss för att hoppa över träningen och bara vara hemma ikväll. Vi la barnen när vi kom hem. Startade en film och myste i soffan framför en fransk film.

Imorn blir det träning på lunchen, upp till banken, lunch med gravida och mammalediga damer. På em kommer Mona med hugo.
På kvällen är det konsert på WUC. Krille ska spela. Det ser jag framemot. Har en dejt med Anna som oxå ska dit.

Sovande barn i bilen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så kan det gå men det kommer säkert fler tillfällen! Mysigt med skridskor! Inhandlade själv och invigde ett par i söndags! Efter att ej ha åkt skridskor på många år var det superskoj! Vore kul att åka skridskor ihop i helgen, vad säger ni? Hoppas bara på minusgrader ett tag till... /Fröken Åberg

2012-02-08 @ 23:44:55
Postat av: Anna

Gärna, ska på kalas på lördagdag men på em eller på söndag?

2012-02-09 @ 10:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0