Tv-kocken Anna

Look at me!
Jag är så stolt. Har förberett allt som en tv-kock för att snabbt kunna tillaga maten till alla tjejer efter träningen. Förgräddat pajskalet, förvällt grönkålen, skurit upp lök och svamp. (en paj ska vara utan rödlök herr Arvid är känslig emot det, och inga magknip efter min mat inte, hmm grönkål kanske inte är det bästa. Kål överhuvudtaget gör en ju lite skum i magen. Eh det borde gå bra. Annars får Sara äta bröd och vatten ;-) det har jag ju. )

För mej är det bara att hoppa in i duschen när pajerna står i ugnen så hinner jag nog vara klar till klockan ett.
För då kommer Anna med Nora, Sara med Arvid och Hanna med magen ;-)

Nu ska jag ut och städa loftet. Sen iväg till pumpen och ge järnet (det dåliga samvetet från igår måste bort). Karin den bangarn hävdar att hon är sjuk ??? Kanske får tro henne. Det är ju ändå hon som ska i bröllopsklänningen i vår. Jag ska ju bara var gäst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0