Wihoo sääängen

Snart är jag klar! Har bara fyra knappar kvar. Halva sänggaveln är alltså helt klar. Jag har till och med satt tassar på den. i'm so proud!

Min gamla sykunskapslärare Gunilla skulle hade oxå varit stolt över mej. Jag har sicksackat allt. Pressat sömmarna och endast raceat med symaskinen lite grann. I vanliga fall brukar jag sy lite hipp som happ. Men idag har jag dessutom mätt allt millimeter bra. Iofs hade jag Hanna och Johannes här som övervakade och hjälpte till, men ändå. Och ja jag använde en riktig mätsticka inte en gammal galge eller skohorn ( brukar annars fungera utmärkt som mätredskap ;-) )

Är så nöjd med att den endast blev att kosta runt 800 kr istället för uppåt 8000-10000 kr. Och precis så som jag ville ha den, borde lyssnat på min mor från börja som tyckte jag borde göra en själv! Hon kan vara klok ibland :-)

Måste även skryta om att knapparna har jag klätt själv. Med Hannas klipp hjälp. Förstå tapetserare borde vara mitt jobb ;) (så här dax på dygnet får jag vara lite självgod)

Idag har jag även hunnit med att handla på gamla dagab (axfood snabbgross idag) bra att ha företag :-)

Jag har beställt alla tapeter. Så nu är det bara att vänta på leverans. Förhoppningsvis är det klart att börja tapetsera om en vecka, längtar efter våra nya rum.

Poolnissen var här oxå imorse och kollade så att det blir bra på tomten med poolen och allt verkar okej. Vill ha sommar!

Bokat möte med arkitekten för garagebyggnaden och ett nytt hus har jag gjort efter två veckors "har inte tid att ring" ursäkter.

Nu är det läggdags imorn ska jag fixa det sista med sängen, luncha med Sara, Arvid och Hanna. Träffa storasyster på fm och em. Ska bli kul!

God natt!
Fridens!!!

Sänggavelbygge!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/2370134/images/2012/pic_190741404.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0