Byggarna tillbaka

Igår kom byggarna tillbaka. För er som missat det så bygger vi ut vårt hus. I dags läget har vi ett sådant svårt i-landsproblem att Ludde och Edith delar rum. skandal :-) så vi bygger ut huset. Det ska bli ett sovrum till mig och mannen och ett till vardagsrum / finrum (Göran har bestämt att det inte ska va massa lek och spring där! I know, ser spännande fram emot hur länge vi kan upprätthålla det ;-) )

Allt som allt blir det ca 45 kvm. 15 kvm sovrum och 30 kvm vardagsrum. Det kommer bli fem meter glaspartier längs med ån och tre mot det blå huset. De ska vara vikpartier så vi sommartid kan öppna upp hela rummet. Jag ska få en walk in closet och Göran ska få en skön fåtölj. Bra deal va? :-)

Nu när Edith är hemma borde jag passa på att surfa runt för att titta på tapeter, golv, belysning och allt annat vi måste ha. Men det blir mest att mysa med henne i soffan och titta på i drömmarnas trädgård.

Byggarna ska försöka vara klara om en månad. Jag tror snarare tre med tanke på tidigare projekt. Men dessa byggare är från Polen och de tar inte 1 timmes frukost en halvtimme fika sen en timmas lunch och därefter 30 min fika för att gå hem kl 15.30! Ja varsågod alla byggare det var en känga till er!
Så de kanske kommer bli klart någorlunda i tid. Hoppas går ju :-)
Men detta innebär att jag borde beställa hem grejerna så att när golvet ska läggas finns det ett golv att lägga. :-)

Har ni några bra tips på inrednigssidor m.m??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0