Dagis, beoufhouse och eyrabadet

Idag har jag varit på dagis. Jag hade utvecklingssamtal för Ludde på morgonen och stannade därefter på dagis fram till lunch. Ludde är den bästa killen man kan ha. Han är omtänksam mot de andra och snäll, leker med alla och gillar alla fröknar. Mammahjärtat höll på att smälta när fröken (pedagogen) berättade alla fina saker om ludde. Men Ojojoj vad jag är glad att jag inte är dagisfröken. En fm på dagis kändes som en hel dag. Ute i kylan, barn som ramlade, grinade och knuffades. Skulle jag vara pedagog skulle all verksamhet kalla och regniga dagar ske inomhus. Jag kanske inte skulle få så många barn på mitt dagis men det skulle ju inte jag vara ledsen för :-)

Efter dagis åkte jag hem för att vända. Mannen undra om vi kunde luncha. Och lunch äter jag ju varje dag så klart jag sa ja ;-) vi åt på boeufhouse har igen aning om hur det stavas men ni vet var jag menar iaf. Det var god mat. Har inte varit där så mkt men hade för mej att det var dålig mat. Men de hade en jätte bra salladsbar som vi njöt av. Positivt överraskad helt enkelt!

Efter lunchen städade jag ur min garderob. Ska ju snart få en walk in closet inte en dag för tidigt! Gäller och ha ordning på kläderna då. Jag färgade även ögonbryn, fransarna och håret! En hel genomgång!

efter dagis tog vi med oss kidsen till eyrabadet och badade. Båda två är riktiga blötdjur. De dyker och hoppar från kanten. Dom är helt enkelt underbara :-) de ville inte gå hem. Men när vi väl kom hem så ville båda sova. Det tog sisådär 10 sekunder innan båda sov.

Tips till er med speedade barn: BADA!!!

Tips till er som inte kan sova: BADA!!! För nu ska vi med sova. Är sååå trött.

Som ni ser på bilden så är jag halvt mosig efter en kväll i badhuset men håret är lite ljusare! Nu är det ju snart vår!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oo walk in closet. Så härligt! Del av nya bygget??

2012-01-24 @ 22:24:22
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Anna

Japp del av nya bygget. Ska bli en i vårt sovrum. Som bara blir min :-)

2012-01-26 @ 23:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0