Hemma med edith

I natt har varit en sån där natt då man är tacksam för att i vanliga fall ha två barn som sover större delen av natten. De vaknar ju varje natt men endast för att komma in till oss och sedan somna om.

I natt har Edith mått dåligt. Hon har hostat så mkt så hon kräkts två gånger och haft feber. Mannen gjorde ett strategiskt drag och la sig på soffan och sov vilket resulterade i att jag sov med båda små och fick göra välling. Klappa Edith som inte ville sova. Ge alvedon, Byta sängkläder. Blev pillad i ansiktet av liten tjej som tyckte sova var helt fel sisodär kl 3. När mina ögon gick i kors som mest.

Varje gång jag gick förbi Göran som sov gav jag honom en mördarblick och hoppades att han kunde vakna av den. Jag övervägde att slamra massa i köket när jag gjorde välling så han skulle vakna. samtidigt som jag idag inte har ngt viktigt möte som säkert mannen har och Göran har städat alla rum vilket jag annars gör på måndagar så jag var så tyst jag kunde för att han skulle få sova. jag kan ju vila nu på fm när Edith förhoppningsvis vill sova.

Jag smög iaf iväg till Luddes säng vid fem vilket gjorde att jag fick två timmars sömn inatt.

Just nu sitter jag i soffan med Edith och hoppas att hon blir trött snart. För mina ringar under ögonen är inte att leka med ;-)

Nu missar jag spinningen idag, vet inte om jag ska avsluta med en :-) eller :-(

Beach 2012 säger :-(
Men latmasken i mig säger : wihooo slippa få blodsmak i munnen och tro att jag ska trilla av cykeln efter uppvärmningen kan ju inte tänka annat än :-) :-) :-)

Glad Edith i soffan trött mamma i bakgrunden!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars trötta mamman! Smart drag av Göran där! Fint gjort att inte väcka honom :)

2012-01-31 @ 22:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0