Fyra bröllop och en begravning + gravidboom

eftersom jag inte vill vara sämre än andra bloggare så har jag sett att man ska göra en årskrönika annars är man ingen riktig bloggare.
so here it comes

(jag gjorde iordning bilder så det skulle vara många i collageform men nu vill inte datorn som jag så det kommer ngn bild på varje månad hålltillgodo)

Januari

förra året startades med planerande inför bröllopet som skulle gå av stapeln den 26 mars (planeringen forgick varje dag fram till bröllopet). För er som inte gift er eller planerat ett bröllop kan nog inte förstå hur mycket det är som ska fixas. Jag menar för mej och Göran kändes det som om det inte skulle bli så mkt. boka kyrka, boka lokal, fixa käk, vin och musik. kläder till oss båda. skicka ut inbjudningar göra bordplacering. Men det är så mycket mer än vad man tror. Det som verkar som en liten sak innehåller ofta så mycket mer.

Jag skaffade mej även en PT som skulle hjälpa mej komma i form till bröllopet. bokade tio gånger och betalade för det eller snarare Göran betalade (jag fattade inte vinken ;-) ). men har endast gått 4 gånger. ska nog kontakta honom igen och komma i form till sommarn istället. dåliga mej. 

vi avlsutade januari med en resa till New York tillsammans med Sara och Marcus värdparet för bröllopet. vi åkte utan barnen. Edith och Ludde fick sex dagar hemma hos mormor och morfar. Jag var lite orolig för hur Edith skulle ta det eftersom hon inte var mer än nio månader men det var inga problem.
Vi hade en underbar resa med en hel del shoppande, god mat samt att vi hälsade på hos Christel och Anthony.



Februari

Februari sprang iväg med alla planer inför bröllopet.

Vi åkte en vecka till Canarieöarna med hela familjen. Det blev en underbar vecka på ett resort med all inclusive. med småbarn är ju det det bästa som finns, att slippa behöva bry sig om var, när och hur man ska äta. Att vi åkte från Örebro gjorde ju inte saken sämre heller.

Edith tog sina första stapplande steg utan att hålla i sig i ngt.



Mars

dam dam damdam Bröllopsmånaden.

I mars så blev det en hel del möhippande. Jag blev överraskad en lördag av alla underbara vänner. vi red islandshästar, blev serverade lunch av en naken kock, relaxade på gustavsvik, massa vin drickande och sen mingel hos sara med mer vin innan middag på wobbler. efter denna dag så var alla så trötta efter middagen att vi inte gick ut. Jag fick istället en möhippa nummer två med god mat och en hejdundrande förfest hemma hos mej och utgång två helger efteråt. Det blev en sjukt kul kväll med väldigt roliga samtalsämnen =) + att vi mötte upp blivande mannens svensexegäng ute på Ritz.



Bröllopet blev sagolikt. Vi kunde inte ha önskat oss något mer av den dagen. Vi gjorde storslagen entre till kyrkan i taxi ;-) Underbara Madde och Mattias som vi lärde känna inför bröllopet sjung i kyrkan. jag tror inte det var ett öga torrt under deras sång. Festen blev den roligaste fest jag varit på. underbara tal en hel del fylla men champagne, öl och vin fylla vilket gjorde de flesta själar endast glada. Vi är fortdarande saliga över den underbara dagen.



Edith lärde sig gå.

April

Vi försökte landa lite efter allt som hade med bröllopet att göra och hade en lugn månad.

Mannen sa upp sig från Läkargruppen för att börja ett nytt till sommaren.

Vi hade kalas för Lilla Edith som fyllde ett år. Lilla tjejen var inte en bebis längre. 



Vi hade påskmiddag här tillsammans med goda vänner och satt utomhus och njöt av att våren var här.



vi fick då reda på bebis nr ett som skulle komma till december, han som blev en liten 111213.

Maj

I maj så planerade jag min systers möhippa. Som blev väldigt lyckad. Vi överraskade henne hos våra föräldrar. Vi hade tio kamp, utfrågning, lunch hemma hos mej i stan som min man hade ordnat, gick på skönhetsbehandling, bastade och drack drinkar. Min man stod även för middagen. Syster fick vara bartender och bjöd på drinkar. Vi pratade om ingefära och andra spännande grejer ;-)
kvällen avslutades på strömpis för en timmas dansande.



Lukas fyllde även år.

Juni

dam dam damdam Bröllopsmånad två.

Min syster och hennes Samuel gifte sig på en av de finaste dagarna på hela året. En strålande fin junidag. Det var så fint i kyrkan. Brudparet var jätte vackra. Jag och Göran hade mellanbjudningen hemma hos oss. det dracks champagne och åt snittar. Sen blev det middag på Naturens Hus.





Juni månad var även en jobbig månad då en av mina förebilder i livet lämnade oss. Min farmor. Allt gick så fort att jag fortfarande inte kan förstå att hon inte finns bland oss. dock är jag en av dem som tror att själen lever vidare så ngnstans bland oss finns hon säkert.

Jag fick även i ordning alla papper för att få starta eget bidrag från försäkringskassan. Jag planerade att efter mammaledigheten starta ett företag istället för att gå tillbaka till mitt gamla jobb.

Vi var även till Liseberg med alla barn och mina föräldrar. det var så kul. Liseberg med familjen ska bli en tradition för det var så kul. Jag hade glömt bort hur kul det är att åka karusell. Och att inte tala om Ludde han pratar fortfarande om liseberget som han säger.

Jag tror även att det var i Juni eller juli som jag började blogga igen (jag bloggade ganska så mkt hösten 2006 framtill sommaren 2007). Jag hade länge funderat på att börja blogga igen. jag hade tillochmed registrerat mig i december 2010 men startade inte förrän ett halvår drygt senare.

Juli

Mannen började på sitt nya jobb. Detta jobb skulle inte bli det vi hade tänkt oss att det skulle bli. Han var borta större delar av veckan och när han var hemma var han mest trött. vilket var väldigt påfrestande för oss båda.

Vi åkte dock bort dryga veckan till italien. Barnen stannade även hemma denna gång. det fick en vecka semester i Hallsberg vilket de var glada för =) finns poolen precis utanför dörren är det svårt att slå när man har två badtokiga små kottar. Sen är deras mormor och morfar inte så tokiga heller =)

italien var underbart. Vi bodde tillsammans med Sara och Marcus i ett jätte fint hus med utsikt över garda sjön. Huset hade egen pool vilket gjorde att vi hängde mest där. Långa promenader upp på berget och god mat. det var toppen. Vi spenderade även en dag i verona och åkte till Venedig de två sista dagarna. en väldigt minnesvärd semester.



Augusti

Mannen jobbade och slet.
Planerna inför företagsstarten tog form. Jag skulle starta ett aktiebolag.

Formklinken började inredas. allt skulle målas om, tapetseras, planeras. Det var mycket men kul.

Vi började även renovera vårat badrum i början av denna månad som skulle ta några veckor max tre om det strulade. det kom att bli en mycket längre process än så.

I augusti flyttade även Ellinor till LA och det krävdes en avskedfest för det.

Ludde slutade med blöjor =)

Bebis nr 2 och 3 som kommer komma till mars respktive april.

September

Edith började sin inskolning på dagis. Samma avdelning som jag skolade in Ludde när han var ett år. I september började allt med bolagsverket. papper som skulle skickas in, bankintyg, m.m detta trodde jag även skulle vara en process på en månad men så blev det inte.

Vi hade även rosta dagarna där kliniken öppnades.

Jag och Mona åkte på semester till Bryssel och hälsade på min syster. En galet kul resa. shoppande, inredande, after workaden, cyklande och vin och god mat. en skön resa.



Det bästa med september var dock att mannen sa upp sig från sitt jobb. det tärde alldeles för mycket på honom men även på övriga familjen som inte såg röken av honom.

Oktober

I oktober började mannen sitt nya jobb. futurum här i stan. sån stor skillnad mot när han var borta hela veckorna. Vi fick vårat liv tillsammans tillbaka.

Oktober är oxå den månad som alla fyller år. Kusin till barnen, krille, barnens farmor, Göran, Ludde och jag själv. så det blev en hel del kalasande. så där så jag lagom kräks på allt vad kalas heter när jag fyller den 31. 

Jag fick igenom allt med bolagsverket så A&G Lunander AB registrerades. Jag kunde därmed börja med alla inköp och planer inför företagets start.

bebis nr 4 som ska komma till maj.

November

I november började jag få den hemska huvudvärken som aldrig ville ge sig. mannen trodde på prestationsångest. jag trodde på döden =/

Jag fick inte mycket gjort pågrund av att jag var orörlig med huvudvärken, feber m.m. Men med två småbarn var det bara att köra på ändå. Ludde och Edith avlöste även varandra med sjukdomar.

Jag åkte till Washington med min mor och far + syster. Veckan var väldigt kul. Vi hann se staden, shoppade, åt god mat, var på thanksgivningmiddag och umgicks med Hanna och Johannes. Jag levde på huvudvärkstabletter och nässpray vilket gjorde att veckan gick bra. Och umgås med vuxna är så mycket bättre för huvudvärk än småbarn. 



December

Edith och Ludde fortsatte att vara sjuka om vartannat. Jag fick reda på att jag hade bihåleinflammation i huvudet. så jag fick medicin och blev av med huvudvärken, vilken lycka.

julklappar inhanlades.

julmat åts. Vi hade en super mysig jul och nyår. Vi umgicks väldigt mycket med familjen och njöt av att bara vara vi.  

Jag började med min vårkollektion som ska komma ut våren 2012. Jag har inte skrivit ngt om det här på bloggen då det verkligen är i startfasen. men nu är mina sample beställda och kommer förhoppningsvis komma i slutet av januari vilket ska bli så skoj. det är inget stort projekt men jag kommer skriva mer om det senare  =)


Fyra bröllop och en begravning syftar på mitt, systers och Hanna och johannes bröllop som var den 31 dec 2010 och sen ett fjärde som inte ska nämnas ;-)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Väldigt bra resumé om man är "ny" bloggläsare och vill lära känna dig lite! Visste inte att det var så nyss ni gifte er - I KNOW all the hard work inför ett bröllop! Herregud alla dessa små detaljer som bara MÅSTE vara perfekta! =) Och i efterhand har jag skrattat åt hur jag orkade lägga så mycket energi på det ;) Och du, om jag var så smal och fin som dig så skulle jag vara lycklig! Har alltid brottats med övervikt... Men alla vill vi ha vår egen version av "perfektion" så det respekterar jag såklart. Nyfiken på vad det är för företag du startat! Trevlig krönika! =) Ha de gott! Kram

2012-01-03 @ 15:34:32
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Låter som ett spännande år. Jädrans vad du hunnit med mycket. Visste ju om allt men blev så mycket när det listades upp :)

M tyckte vi var snygga i möhippekläderna ;)

2012-01-03 @ 19:08:32
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack Heidi det var kul att du gillade Min resumé :-) det var så nyligen vi gifte oss. Haha jag törs knappt tänka på vad jag la tid på. Snacka om att bröllop är så överhypade med grejer som ska göras att man blir små tokig. Skön känsla när det är över. :-/

2012-01-03 @ 20:08:01
Postat av: Anna

Kläder och kläder. Vet inte om det vi har på oss kan kallas kläder. Jag har ju bara några remsor :-/ Så avklädd i bloggen kommer jag nog inte vara på så många bilder.

2012-01-03 @ 20:11:03
Postat av: Madde

2012-01-03 @ 21:06:56
Postat av: Madde

Tack för vi fick äran att sjunga på ert bröllop! Det var fantastiskt! Kraam Madde

2012-01-03 @ 21:08:08
Postat av: Anonym

Låter som ett mycket händelserikt år med både glädjeämnen och endel jobbiga saker! Blev mycket intresserad av att höra om din vårkollektion!!! Förresten, vet inte om jag meddelat dig om att jag och Sofia vill köpa väskan med hela paketet, du vet vad jag menar!!! Såå bra produkter!!! Kram!

2012-01-04 @ 21:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0