gör som andra bloggare, listor =)

Här kommer en lista som jag hittade på bloggar och tänkte att jag ska väl inte vara sämre jag än och svara på frågorna så ni får lära känna mej lite bättre.
1. Hur gammal är du om 5 år? 32 år oj vad gammal jag lät. tur att jag har min man som alltid kommer låta så mkt äldre (han kommer inte bli glad för det svaret ;-) )
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Oj kl är ju inte så mkt än och jag jobbar ju ensam så det är endast Ludde och Edith. mannen for i väg till jobbet redan innan jag gått upp så vaken tid har jag inte spenderat med honom
3. Hur lång är du? 182 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Larry Crown
5. Vem ringde du senast? hmm... det måste varit igår em som jag ringde mannen.
6. Vem ringde dig senast? det var hör och häpna en telefonförsäljare som ville ändra mitt mobilabonnemang. att ha företag suger vad gäller telefonförsäljare de ringer konstant och vill prata med marknadsansvarig, kommunikationsansvarig och städansvarig m.m och allt är ju jag!
7. Hur löd det senaste sms:et du skickade? "jag såg en sexig man på nyheterna imorse" och nej jag har ingen hemlig älskare utan det var min man som var med på nyheterna imorse. =)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? messa. blir svettig i örat av att prata i telefon =)
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta i över 30 år. trettioåriga kriget är över som min far skulle säga
10. När såg du senast din mamma? oj det måste ha varit i söndags, vilket är länge sen. vi brukar ses var och varannan dag. Men idag kommer hon för att hämta barnen de ska sova över hos mormor och morfar idag. som de har längtat. Jag och mannen ska på ljust och fräscht ikväll.
världens bästa pappa, mamma och syster
11. Vilken ögonfärg har du?mörk mörk blå grå de flesta inklusive min man skulle säkert säga bruna.
12. När vaknade du idag? 06.00 när mannen gick för då kom två små terrorister in till mig (in till mig betyder in i luddes säng där jag fick sova inatt)
13. Vilken är din favoritjulsång? just nu är det nog en sockerbagare (har man småbarn så är det mest sånger som de kan som man sjunger tillsammans med dem och då kan jag inte annat än bli och gilla dem)
14. Vilken är din favoritplats? Oj det är svårt jag gillar så många ställen men ett ställe som ligger extra varmt om hjärtat är hjulsjö där min mor och far har deras sommarstuga. min mormors barndomshem.
15. Vilken plats föredrar du minst? jag måste säga försäkringskassan, borde ha gått dit för flera veckor sen men kan inte förmå mig då det alltid är massa folk och ser trångt och jobbigt ut. (behöver fylla i en blankett för starta eget bidraget)
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag är förhoppningsvis just hemkommen till örebro från en längre utomlandsvistelse på några år. Skulle gärna vilja bo i ngt annat land när barnen växer upp.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? minns inte, fast det kanske var för jag sov mellan mina föräldrar till sisodär jag var en 18 år. ne det gjorde jag så klart inte men jag var väldigt trygg som barn och visste att om jag blev rädd för var det nu kunde vara så gick jag in till dem och la mig i sked bakom min mamma. (kanske anledningen till varför jag vill skeda göran ;-) )
18. Vad fick dig verkligen att skratta sist? Jag och Göran skrattade så mkt till filmen igår med tom hanks
19. Hur stor är din säng? 180 cm men jag sover för det mesta på ca 30 cm då två småbarn tränger in mig i mitten.
20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar, finns det annat ;-)
21. Sover du med eller utan kläder på dig? åh jag önskar att jag kunde sova naken för det låter så skönt men usch vad jag tycker det är obekvämt så trosor blir det för mej.
22. Hur många kuddar har du i din säng? Fyra, en till mannen och tre till mej. jämn fördelning =)
23. Hur många landskap har du bott i? ett (oj vad hemma kär jag är)
24. Vilka städer har du bott i? Örebro. hallsberg kan väl knappast räknas som stad??
25. Föredrar du strumpor eller barfota? strumpor
26. Är du social? Ja det är jag. tycker om att vara med folk gärna i massor.
27. Vilken är din favoritglass? choklad, choklad och chokald. ngn pekan glass går oxå bra.
28. Vilken är din favoritefterrätt? hmmm... älskar det mesta sött men det måste vara ngn chokladefterrätt eller gino det är ju så gott, ostkaka, cheesecake, ojoj nu saftas det i munnen.
29. Tycker du om kinamat? absolut inget stort fan.
30. Tycker du om kaffe? Love it skulle helst dricka 10 koppar om dagen men försöker behärska mig.
31. Vad dricker du till frukost? kaffe ;-)
32. Sover du på någon särskild sida? eftersom mannen tycker att det är mannen som ska ligga närmast dörren om det händer ngt (i know hur stor är chansen och varför är inte jag den bästa att gå upp då? eller nja jag sover ju som en klubbad säl så det kanske är bäst att han ligger där ändå ) så ligger jag längst från dörren.
33. Kan du spela poker? ja självklart
34. Tycker du om att mysa/kela? endast med min närmaste familj, har svårt för kramar i övrigt (ngt jag jobbar på då min man ska krama alla och allt och då blir det konstigt om inte jag gör det)
35. Är du en beroendemänniska? det är jag absolut. i sötsaker och kaffe.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nja bonusbarnens moster fyller samma dag. annars känner jag ingen
37. Vill du ha barn? jag har ju två men skulle gänra signa upp mej på familjen annorlunda och skaffa fem till ;-) men det kommer inte hända bara så ni vet.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, tyska och franska. låter som om jag är så språkkunning, vill bara klargöra att franskan och tyskan är precis så jag kan klara mej fram med repliker som nehmen Sie visa? haben sie grösse 39? ;-) voulez vous couche avec moi? (vet inte om det stavas så men ni förstår )
39. Har du någonsin åkt ambulans? ja men inte för min räkning utan var medpassagerare.
40. Föredrar du havet eller basängen? jag tror pool men ändå när jag tänker på det så känns det om om inget kan slå att bada i klarblått havsvatten.
mina föräldrars pool med mannen, lukas och johannes by the side
41. Vad spenderar du mest pengar på? mat =/
42. Äger du dyrbara smycken? jo vars några med tanke på att jag är gift så har jag ju förlovningsringen och äktenskapsringen (heter det verkligen så?) sen har jag lite örhängen m.m av värde.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? jag låter ju så där pretto men jag gillar bra UR program och det mesta som svt gör. men jag kan även strökolla på teen mom och biggest loser och andra lagom underhållande program
44. Kan du rulla med tungan? haha nej har försökt =)
45. Vem är den roligaste människan du känner? det är nog min man. kan inte annat än tycka det, vi skrattar väldigt mycket tillsammans men även åt varandra fast på ett hjärtligt sätt.
46. Sover du med gosedjur? om jag ligger i barnens sängar så ja då har jag både pippi, bamse och övriga armén med mig. annars nej.
47. Vad har du för ringsignal? har ingen aning don't care bara jag vet att det är min som ringer
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? o jag min mor trodde nog de skulle sluta tillverka kläder för det finns massa grejer från när jag och min syster var små.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? eh? mattorna.
50. Flirtar du mycket? nej det gör jag inte.
51. Kan du byta olja på bilen? of course.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? inte då. här kör vi lagligt ;-) bot för att jag körde obesiktigad bil dock. men där skyller jag allt på min mor =)
53. Vilken var den senaste boken du läste? har försökt ta mig igenom en dag eller vad den heter men den är ofantligt långtråkig
54. Läser du någon dagstidning? Nerikes allehanda
55. Prenumererar du på någon tidning? NA,
56. Dansar du i bilen? haha dansar nog så fort jag hör musik
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? krafsar ner mycket på lappar till gästerna så det var nog ngt till dem.
59. När var du senast i kyrkan? i somras på min farmors begravning
60. Är du lycklig? Jag det är jag. jag har en underbar familj och underbara vänner, hur skulle jag kunna vara annat?
61. Vad ska du göra nu? Nu ska jag skynda mig iväg och träna spinning. min syster lärde mig förra fredagen att enda sättet att bota träningsvärk är att träna. får se om jag ska ringa och skälla på henne ikväll om det inte fungerar =)
sminkar syster inför hennes bröllop


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Haha svaret på fråga nr är mycket bra ;) Påpeka kärleksfullt när M fyllde att det nu skiljde 21år mellan han och mig...

Vad gäller ögonfärgen blir jag fundersam. Har aldrig upplevt dina som att de skulle kunna se bruna ut.

I övrig vill jag bara rekomendera headset till ditt svettiga öra ;)

2012-01-27 @ 18:15:59
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0