Vår helg med Kanders!

Hela helgen har gått och jag har inte hunnit blogga!

Kort summering:
I fredags renoverade jag tillsammans med Hanna, Alice och Fia. Vi målade och grejade. Eller nja Alice försökte äta alla grejer som hon inte fick äta som låg på golvet allt från en gammal kajalpenna till toapapper, hon välte ett tvättställ och stoppa handen i färgburken. Men gullig var hon :-) och vi kunde jobba på bra trots en liten terrorist.

FredagsKvällen spenderades hemma hos Karin och Anders. God räksoppa och lite tv mys. Ludde och Edith härjade järnet tills rätt var det var då ludde sov under soffbordet. Edith höll igång lite längre men somnade till slut i min famn.

Lördagen gick även den i renoveringens tecken. Målade trapp och väggar samt klippte och klistrade heltäckningsmatta. Den fula trappan i furu blev vit med grå heltäckningsmatta. Rätt var det var dök Karin och Anders upp. Då blev det till att göra äggmackor och kaffe för en picknick med barnen i lekparken.

Eftermiddagen ägnades åt shopping av kopplingar på biltema lyckos mig som hade Anders och Karin med mig. För det fanns så många kopplingar att jag skulle kunna ha fått åka fem gånger fram och tillbaka för att hitta rätt grejer.

badrumsrenoveringen som påbörjades själv fick avslutad med hjälp. efter ett mess från mej eftersom badrummet inte ville som jag kom räddningen Anders och Karin. Anders kan allt (iaf vad jag och Göran tror) vi gjorde klart allt och det blev så snyggt. Bild kommer imorn.

Kvällen fick bjuda på pizza, film och godis. Självklart tillsammans med Karin och Anders.

Idag har jag och Göran varit med barnen till lekparken ute i rynninge. (rekommenderas varmt så mkt bättre än stadsparken) på eftermiddagen var vi till universitetet på julgransplundring. Ansiktsmålning, lotter, korv, trollkarl, ballongdjur och tomten med julklappsbyte. En helt toppen tillställning. Tur att mormor jobbar på universitetet. Vi tog två lotter var och vann två priser. Ludde fick ett lek parkeringsgarage och glittertuber. Edith fick en bilbana samt en ficklampa.

Jag och mannen har precis kollat klart på en film. Kanske en av de bästa filmer jag sett. Nawals hemligheter. Se den!

Nu har jag Karin och Anders abstinens. Bäst att skicka ett mess till Karin och höra när vi ska ses ;-) ska för övrigt kalla dem Kanders från och med nu. När man är så omnämnd som par måste man få ett mediasmeknamn ;-)

Hoppas ni haft en bra helg!


Kommentarer
Postat av: Kanders

Tack för en mysig helg! Vi hade allt också lite abstinens igår men tog oss igenom dagen genom att distrahera oss med mycket fika =)

2012-01-16 @ 11:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0