Att sova mellan två små natterrorister

I natt så kom Ludde och Edith övertassandes till vår säng. Först Ludde. När han kom smet Göran till Luddes säng. (den skurken) Efter ngn timme kom Edith. Så där låg jag inklämd mellan korv 1 och korv 2.

Båda två tycker om att ligga så tätt de bara kan. Och att ha en på vardera sida det säger kanske allt. Jag kunde inte vända mig om åt ngt håll. Men jag vet det är såååå mysigt i kanske 20 min sen börjar det skava, lakanet ligger fel, får ont i ryggen, kudden skulle behövas fluffas till eller det värsta av allt armen somnar. Då blir det lätt panik. Jag försöker knuffa iväg dem utan att väcka ngn. Men det är ju som och försöka att spara godispåsen (GÅR INTE, och inte bara mitt fel utan min man har ingen karaktär heller när det kort till godis :-/)

Ludde har dessutom en tendens till att prata på natten där han kräver svar. Annars säger han -men hallå mamma! Så när han spontant kl 3, kl 4 och kl 5 säger -mamma jag älskar dej (vilket nog är det finaste ngn kan säga, speciellt ens barn) så vill han ha till svar -jag älskar dej. Annars kommer -men hallå mamma.

Nu är det ju inte bara Ludde som har ngt konstigt för sig på natten/morgonen. Utan hans lillasyster tycker att hon ska peka ut mina kroppsdelar en sisodär kl5.30. Börjar med -hår. Så drar hon händerna genom mitt hår (går an) sen kommer -öga. (mindre trevligt men jag blundar ju iaf) efter det -näsa (går bra) men sen kommer -mun (det går inte bra, hon petar in ett finger i mun( jag sover så där osött med öppen mun, tror att jag inte kan andas annars) och det kittlas ngt fruktansvärt med hennes småprinskorvar när de nuddar läppen och sen in i munnen, fruktansvärt!) så då vaknar jag till och vill men får inte somna om för damen. Så imorse pallrade vi oss upp vid sex (jag är död då, behöver mina åtta timmar minst utan avbrott med kärleksförklaringar av Ludde)

Vi satte (la) oss helt enkelt och tittade på Ediths favorit of all times Robin Hood! Hon är besatt!
Edith glad. hennes mor ögon små som russin och ville bara sova! Barnen ska sova fram till sju!

Hur får ni era barn att somna om på morgonen? Har ni natterrorister som jag?



Kommentarer
Postat av: Johanna

Somna om? Vad där det?

Jag har ju tur för mina sover i alla fall till kl 7 eller 8, men somna om... näää.

Johan ryter helt enkelt i "SOV!", släcker ljuset och går ut om de vaknar tidigare. De lägger sig så snällt och somnar om.

Det är i ju för sig om de vaknar typ 6 och är trötta, men tror att det är morgon ;) Mina är inga piggelin på morgonen tack och lov.

2012-03-06 @ 12:15:32
URL: http://johanna.funnelweb.se
Postat av: Emma

Förut fungerade det med välling, en flaska senare brukade Alva vända på sig och somna om = nöjd mamma.

Det funkar inte nu längre. Halv sex är jag en rätt bitter mamma...

2012-03-06 @ 13:43:36
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja om de ändå kunde sova till sju åtminstone. Det har de gjort förr men nu vill de upp ( enda negativa med våren det blir ljust på morgonen så det går inte att lura barnen att det är natt :-/ ) usch Emma då har vi samma trevliga humör på morgonen :-) ska tänka på dej imorn halv sex när jag slår på kaffemaskinen!

2012-03-06 @ 14:55:57
Postat av: Emma

Åååh, sovmorgon till sju, det vore något det!

Ska installera en riktig mörkläggningsgardin i A:s nya rum imorgon och se om det hjälper bättre än överkastet som vi slänger över gardinstången om kvällarna :)

Hahaha, detsamma! :D

2012-03-06 @ 18:09:53
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/
Postat av: Fröken Åberg

Jag antar att man ska njuta av att sova så länge man inte har några natterrorister! Synd att man inte kunde sova in sömn och lagra den för att sedan ta ut när man behövde... I så fall skulle ni få sömn av mig!!!

2012-03-07 @ 11:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0