Besök av Guds barn

Nyss kom det två tjejer och plingade på. Wilma blev tokig först, de avbröt hennes sömn i solen. Jag kan förstå var ilskan kom ifrån om än lite överdriven. När hon lugnat ned sig gick jag och öppnade. Där stod två tjejer. Min första tanke var NEJ! Har jag missat en bokning, finns ngt rum ledig och hur ska jag hålla masken nu. Men icke det var inga gäster. Puh! Det var från jehovas??? Tänka sig att de ville komma till mig och ge mej svar på livets frågor. Det är helt enkelt bara att bläddra i sin egen bibel (undra i vilken flyttkartong hemma hos mina föräldrar den kan vara, för visst fick vi en när vi konfirmerade oss?)
Så om ngn vill veta,
Vad är meningen med livet?
Vad händer när man dör?
Kan man träffa de döda igen?
Finns det en Gud som bryr sig om oss?
Lyssnar Gud verkligen till böner?
Kommer krig och lidande att försvinna?
Så har jag svaren! Äntligen! Bara hör av er ska jag meddela var de står och hur de ska tolkas!

De stannade inte på kaffe de försökte inte ens. De var faktiskt mer intresserade av det blåa grannhuset än att informera mej om jehovas. Hmm... De kanske bara körde jehovas manövern för att våga ringa på! Tål att funderas över!

Le facit (franskt uttal)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0