lika som bär

För er som undgått det så är det här mina två små barn.
Ludwig och Edith.
Bilden är tagen oktober 2010
Ludde är född oktober -08. Edith är född april -10. de är alltså snart 3 ½ år och 2 år. Som ni ser är de lika som bär. Vet inte om det är jag eller mannen som har väldigt dominanta gener som gör att de blir så lika eller hur det nu går till. Jag var kanske inte den mest uppmärksamma på naturkunskapslektionen om hur gener dominerar och inte dominerar det enda jag kommer ihåg var mutationerna av majs och det kanske inte är samma sak som småbarn =)
Lika är iaf mina barn. (om ngn besitter stor kunskap i ämnet så får ni gärna lämna en kommentar eller två på ämnet så ni kan allmänbilda mina läsare lite mer än jag kan =) )
Jag tycker dock att det går i våger hur lika de är varandra. ibland kan de vara så himla lika och ibland sjukt olika. Hur är era barn, ser ni likheter? olikheter?
Här är Ludde snart två år. precis så gammal som Edith är idag. ser ni hur lika de är?
de har helt olika personligheter dock. även om Edith helst skulle vilja göra allt som Ludde gör och härmar honom i allt så skiner det igenom hur olika de är när något går emot dem eller i deras bestämthet.
Edith måste vara den mest bestämda lilla dam som finns medan Ludde ändrar sig från ena sekunden till den andra. lite små schizo precis som sin mamma ;-) Ludde är mest glad och ser på världen lite så där att den bara snurrar runt och man inte behöver bry sig så mycket (i min värld kallas det dumglad men mannen blir lite sur på mig när jag kallar vår son dumglad men han är det ;-)  vilket kan vara en fin egenskap)
Edith är mycket mer uppmärksam och intresserad på allt som sker omkring henne och hon försöker att komma ihåg och lära sig saker. lite mer allvarsam än Ludde. Dramaqueen priset delar de dock på tillsammans med sin mor ;-)
Edith sex månader gammal.
Nu är det ju inte dock ngn jätte stor skillnad utan de är två glada skruttar som tycker om att leka tillsammans med varandra (vilket jag tycker är underbart) att komma till dagis och se dem sitta på sandboxen och prata med varandra eller när jag kom igår satt de uppe på klätterställningen och målade med penslar och vatten tillsammans. det är underbart!
En mormor till ett av barnen som går med Edith hämtade sitt barnbarn igår på dagis när jag hämtade Ludde och Edith. Hon vände sig till mig utan att veta att jag var deras mor och sa att de måste vara syskon för så lika barn hade hon inte sett förr. Hon log lite när hon såg/förstod att det var mina barn.
Mina två älsklingar!

Bild från min systers bröllop juni-11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0