Sluta med sin besatthet

Min dotter är besatt. Alla ni som känner henne vet att hon alltid har järnkoll på var hennes vällingflaska är. Antingen i munnen, under armen eller slängd ngn stans nära tillhands. Hon har den så ofta att den får heta Ninni. Namnet uppkom av de andra dagisbarnen som trodde att hon sa Ninni till flaskan det hon dock försökte säga var välling. Bara det att hon tror att det heter nälling för så säger Ludde och därav lät det nog som om hon namngett flaskan till Ninni. Så nu heter den det. Hennes Ninni är tyvärr inte speciellt trevlig och dessvärre lätt att tappa bort. Det är inte så att vi endast har en flaska. Nene vi har tiden åter tusen flaskor. Eller snarare vi har köpt tusen åter tusen flaskor för de tycks få fötter. (vi borde bli sponsrade av nam, man eller vad de nu heter) så förtillfället har vi nog en sisodär 5 flaskor hemma vara. Säkert sju av dem är snodda från mina föräldrar :-/

Nu går inte Edith endast runt och suger på flaskan utan hon har börjar bita på napparna vilket gör det väldigt kostsamt. Två nya nappar kostar ca 50 kr och hon äter upp en om dagen. Så vi (eller snarare jag i affekt i morse) sa att hon skulle sluta med den dumma Ninni. Så till dagis fick hon inte ta med den. Nu var det slut! Ninni får sova tillsammans med henne men inte umgås på dagen. Så än så länge gick det någorlunda bra. Lite arg (hon är nå kopiöst bestämd den damen) men det fungerade. Trodde jag!

När jag hämtade henne på dagis så var det inte så glada dagisfröknar jag pratade med. Edith hade varit tvärarg över sin Ninni. Varpå hon hade skrikit och gråtit tills hon spytt två gånger om. :-/ hmm... De ville inte att hon skulle vara utan sin Ninni imorn. Undra varför? Jag kanske inte borde ge vika för vad Edith och personalen vill men vet ni vad? Jag tror inte hon kommer vara sex år och fortfarande vilja ha Ninni med sig. (även om jag känner ngn som inte ville sluta med vare sig napp eller välling i hög ålder ;-) )

Så imorn blir det Ninni som följer med Edith på dagis!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Prova med att hon inte får ha flaskan hemma på dagtid. Det är säkert lättare för er att stå på er. Sen brukar dagistiden lösa sig. Nu pratar jag napp, men det borde vara samma sak.



Vi sa totalnej till Seb hemma på dagen och det gick bra efter ett tag. På dagis har han den när han är ledsen och om/när han sover lunch, men det tog ett tag till innan han "glömde" bort den där.



Kram!

2012-03-13 @ 08:44:43
URL: http://johanna.funnelweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0