Världens godaste müsli + extra kilon som ska bort!

Igår träffade jag min kostexperter/PT. Hon ska få ordning på mina matvanor :-/ inget mer godisvräkande eller bullar i massor. Kan vara på tiden eftersom vågen visade 4 kg mer än den borde. Och då borde jag egentligen ligga en sisodär 8 kg ner. Så det är mitt mål.

Jag såg ett tips på Facebook om att vrida tillbaka vågen 5 kg samtidigt som klockan. Det kändes väldigt väldigt fiffigt. Jag övervägde det starkt men då kan det bli så jobbig höst om jag måste ställa tillbaka vågen 5 kg då tänk va lite pepparkakor, lussebullar och annat gott som inte skulle få slinka ner då. :-) eller får man behålla kilominskningen men inte klocktiden?

Vi kollade iaf muskelmassan och fettprocenten igår. Och ja må säga att siffrorna var allt annat än smickrande. Men men vi har lite att jobba med då ;-) för i det stora hela är vikten inte det viktigaste utan att minska fettprocenten och öka muskelmassan.

Eftersom jag nu ska ha ordentlig koll i tre veckor och skriva matdagbok varje dag så började jag kvällen med att storhandla igår. En herrans massa nyttiga saker. Ganska likt det jag brukar handla måste jag säga förutom att godiset saknades och brödet. Jag ska hålla mej ifrån bröd i några veckor. Känns svårare än godiset faktiskt. Men det går. Fast med min billighetsmani så är det grymt störande att godiset inte kostar mer än 2.95 kr hg nu. Dumma påsk!

Jag handlade iaf massa ingredienser för att göra en müsli. Som jag gjorde igår kväll. Världens godaste måste jag säga. Åsas recept var så bra. Tur att jag gjorde två omgångar så jag har för några veckor :-)

Så nu ska ni få följa min kamp mot de där extra kilona. Nu ska jag ju igång och träna igen förkylning och allt är borta, wihoo!

Ni får hålla lite koll på mej föresten. Jag kommer kanske behöva det ;-)

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/2370134/images/2012/pic_196006640.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Heidi

Är muslireceptet hemligt? Skulle vara roligt att testa ngt nytt. ;) Och du, det är ju skitbra att ha "dåliga siffror" när man börjar! Det kan ju bara bli bättre! Skicka gärna över lite livsstilsförändrande inspiration via bloggen! I need it! :) kram

2012-03-29 @ 10:47:28
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0