Brudsminkning

På nästa lördag ska jag och min man på bröllop. I Hällekis. Det är Karin och Anders som gifter sig. Min man ska vara toastmaster och jag ska sminka bruden. Jag tycker att båda uppdragen är väldigt ärofyllda. Jag menar toastmastern sätter ju på ett vis stämningen på middagen. Och sminkningen måste ju bli bra annars kommer jag få en arg brud efter mig. Därav har vi gjort två testsminkningar. Idag gjorde vi hela rubbet. Först var vi dock och tränade som ni såg på förra inlägget. Därefter cyklade vi hem till mej käkade lunch, snackade lite skit och sedan sminkade vi Karin. Vi båda stod fortfarande i träningskläder med en, iaf från min kropp, svettlukt. Vi båda blev nöjda med sminkningen. Vilket känns skönt. Vi har ju bara à 30 min på oss på den stora dagen så det gäller att ha koll på allt.

Den fina blivande bruden i spöregn när hon fick agera medhjälpare till mej med uthyrningen.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det kommer ju bli skit bra. Du måste ta massa bilder på bröllopet! :)

2012-05-10 @ 21:35:25
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Fröken Åberg

Vad kul!!!! Visst är det ärofyllda uppdrag!

Karin kommer vara såå vacker!

Ska bli skoj att se bilder!

2012-05-11 @ 17:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0