Här har kloten rullat

När jag hämtade barnen på dagis så sa Ludde att han ville åka till en restaurang. Eftersom vår diskmaskin är trasig igen :-( så var jag inte sen på att nappa på den idén. Vi hämtade upp mannen på jobbet och åkte till strike (bowling stället i stan). Vi bokade bowling för en timma och därefter mat. Perfekt när man har kids att kunna sysselsätta dem och sedan få maten direkt. Att äta ute och vänta på mat är inte ngt barn är speciellt bra på åtminstone inte mina! Nu var det ju bara det att Edith tyckte det var kul att bowla i tjugo minuter max och Ludde höll igång ytterligare 10 min men sen ville de inte bowla mer. Efter lite små panik med tjatiga och sura barn kom vi på den briljanta iden iphone. (döm oss inte för att det tog några minuter att komma på det, varje småbarnsförälder borde veta vad bra en iphone kan vara) Så sörrni vi gav dem varsin iPhone satte på barbapappa på youtube sen var det bara att bowla klart. Jag sög på bowlingen. Visst att jag kan vara halv dålig ibland men det gick väldigt dåligt. Eller blandad kvalitet kan man säga ena gången strike andra gången och tredje och fjärde rännan. Men kul hade vi! Även om göran spöa mej stort! :-/

Maten på strike var för övrigt väldigt god. Röding och pressad potatis. Till råga på den goda maten fick vi glass, chokladpudding och jordgubbar till efterrätt on the house. Man tackar!

Nu är det sovdax. Imorn är jag och barnen själva så om ngn har ett bra tips på ngt kul att hitta på tar vi gärna emot dem. Eller om ngn vill komma över och göra oss sällskap!

Glad Edith


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0