Ja här står jag mitt på trottoaren och hoppar på morgonen!

Idag tog vi bil till dagis, jag vet vi bor nära dagis vi kan gå men jag skulle handla efteråt så det fick bli bil. Vi fick dock skynda oss för att kunna ta bilen för Göran hade varit på ett möte, Thank god för att jag inte har möten kl 7 på morgonen det låter nästan omänskligt, och han skulle hämta upp oss så jag kunde få bilen och samtidigt skjutsa honom. Det enda var att han ringde vid 7.50 och sa att han var på väg och skulle vara på möte kl 8 igen. Då hade vi inte klätt oss än. Så det fick bli stress vm. Men vi hann. Tillochmed så vi hann kasta lite sten i vattenpölen utanför innan han kom. Iallafall när vi parkerade bilen (vilket blev en gata bort eftersom det var fullt utanför dagis) så ville kidsen leka lite innan dagis. Vi tre tillsammans. Vi gör ju det ibland. Mest för att jag tycker det är mysigt men även för att barnen tycker det. Problemet var att jag hade ingen lust att gå till parken med dem för då skulle det ta en timma och den tiden hade jag inte så vi fick leka på trottoaren istället. Jag vet, inte lära barnen leka vid vägen men nu gjorde vi det ändå vi var ju ändå på trottoaren. Ludde och Edith kom på att de kunde räknade till tre sedan hoppa tillsammans över avloppsvattenavrinningsgrejen som är i trottoaren på sturegatan. De hoppade säkert en sisodär 50 gånger över, jag hoppade kanske 20 ggr. Undra hur många som hann se oss tossa omkring på trottoaren :-)
Jag tycker ändå ni som inte testat småhoppa lite på gatan gör det! Man blir faktiskt lite glad av att hoppa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0