Skatbo i håret

Båda mina barn har dragits med skorv i hårbotten. För er som inte vet så kan småbarn få skorv det är som ett lager av ngt gulbrunaktigt. Låter jätte äckligt fast det märks inte alls så det är inte så äckligt. Iallafall så har de haft det länge nu och jag hörde ngnstans att hårsäcken under skorvet kan ta skada vilket gör deras hår tunnare och det vill jag inte att det ska bli för deras skull. Så nu har vi börjar behandla området med en salva som jag fått av Maria som hon använt på Nova. Det enda är att den luktar illa, den ska smörjas in några gånger om dagen och lämnas kvar i flera dagar. Deras hår ser oxå ut som de hällt en flaska olja i det helt slibbiga. Men förhoppningsvis tar det bort skorven så de får se och lukta lite illa i en vecka eller så. Sen ska det vara borta!

Edith fotade sig själv och fick en perfekt bild på det oljiga skatboet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0