Äntligen lördag blev inte äntligen lördag

Stackars lilla plutten som längtat efter kalas fick bli besviken för pappa till kalasbarnet ringde och meddelade att kalaset blivit inställt pga magsjuka :( han tog det dock bra då vi istället skulle cykla till gustavisvik och rida ponny samt handla årskort för mina föräldrar hann inte stå i kön som tydligen var vääääldigt lång. Vi var uppenbarligen inte ensamma om att passa på att handla årskort :) men då vi hade en spanare där som ringde och sa att det fortfarande var milslång kö till både ponnyridning och till entrén för att handla årskort så valde vi att ta en promenad långs ån med barnen. Att gå över broar, kasta pinnar i vattnet och leka på stora stenar är minst lika kul som lek och buslandet samt ponnyridning.
Vi gick även till parken och gungade. Edith gungade ända upp till molnen så där härligt så det snärtar till i kedjorna. Hon skrattade så hon kiknade.

Mannen och jag tittade på the dark night rises på kvällen. Den var riktigt bra.

Idag så har vi myst hemma, anna kom över på en kaffe samt så har vi ätit söndagsmiddag hos min mor och far.

Men innan det så snubblade Ludde den lilla olyckskorpen och slog sig så illa så han började blöda näsblod och ur munnen. Världen fläskläpp fick han av fallet, lilla killen ser ut som om han åkt på en smocka (som Alfons åberg skulle säga).

Min olyckskorp och jag (tror inte han fått sin klumpighet/olycksdrabbade från mig?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0