Barn gör inte som man säger utan som man gör

Våra barn får inte äta framför tvn. Vi sitter i köket och äter frukost kring köksön tillsammans. Även om de gärna skulle vilja vara framför tvn istället varav vi ibland blir lite osams på morgonen. Men idag kunde jag inte säga ngt då barnens far smög i väg och stod framför tvn och åt med müsliskålen i handen. På tre sekunder så tog Ludde sin skål och trippade iväg. Efter ytterligare tre sekunder så hade Edith följt efter. Sen stod de alla tre framför tvn och tittade på nyheterna. Vad Edith och Ludde tyckte om klippet om Sverigedemokraterna vet jag inte. Men jag hoppas de var lika uttråkade av dem som jag och aldrig kommer sympatisera med dem. För är det ngt jag vill att mina barn ska bli så är det omtänksamma underbara medmänniskor som vill alla väl oavsett ursprung eller läggning.

Här står trion mer eller mindre påklädda :)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Nej va gulligt! Vi har samma regel här och har haft lite tufft med de stora, mina bonusar. Nu är de ju så stora och skulle aaaldrig kladda i soffan! Säger de... Tur vi kan skylla på Adam snart och säga att de måste vara ett gott föredöme för honom ;)

2012-11-16 @ 10:18:49
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se
Postat av: Anna

Smart där Heidi. :)

2012-11-16 @ 16:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0