Kalas, blod och lunandersweden.com

Okej, hej allesammans som fortfarande tittar in hos mej trots att jag inte varit aktiv på flera veckor.

Jag kan snabbt uppdatera er.

Under dessa veckor har ludde, min man och jag hunnit bli ett år äldre. Jag har alltså äntligen blivit lika gammal som jag var när min man träffade mej, enligt honom :)

Både jag och min man firade inte speciellt stort men lilla Ludde som blev fyra år fick sitt första barnkalas. Han bjöd in sex kompisar. Fyra tjejer och två killar. Det var full fart här hemma. Vi hade skattjakt à la mina föräldrar (jag älskade det som barn. Det var nog det bästa med att fylla år :) ) mannen lekte tjuv vilket uppskattades väldigt mkt av barnen samt åt dinosaurietårta som de fick skära själva. 4-åringar som delar på en tårta är fantastiskt att se :) jag tror jag hann städa fyra ggr under tiden alla barn var här.
På kvällen var vi ut och åt med hela familjen inklusive mor och far samt svärmor. Men innan det så hann jag sätta hjärtat i halsgropen för jag kom precis in i huset efter att varit ute i smedjan och bastat med mannen när Ludde kom skrikandes med blod sprutandes från handen. Det visade sig att han klämt sig i altandörren. Så efter en blånagel så är det ingen nagel alls idag. Men det är tur att det finns en nagelfe och inte bara tandfe :)
Vi tog en dag ledigt oxå från dagis och gick på bio den veckan eftersom vi var tvungna att gå till doktorn då han troligtvis har en spricka i fingertoppen. Men det gör man inget åt.

Jag har skrivit hemtentan och fått VG på den. Klapp på axeln till mej. Vi har hunnit påbörja uppsatsen. Vi skriver om sponsring av event. Riktigt kul. Jag har även sökt kurser till våren. Ekonomi och juridik på avancerad nivå. Varumärkesstrategi och marknadsföring samt börsrätt. Behöver lite mer poäng för att få ut en magister.

Jag har gjort klart min hemsida för väskan lunandersweden.com titta gärna in där :) har kontaktat en hel del webb barnbutiker. Redan fått in några beställningar. Så kul när återförsäljarna börjar rulla in.

Vi har även hunnit med en släng av magsjukan. Alla utom Edith blev sjuka. Eller inte bonusarna de hann lämna oss innan pesten bröt ut.

Jag har även tagit tag i träningen. Jag ska få upp en kondition. Innan nästa sommar ska jag springa milen utan att dö. Vilket jag skulle göra idag. Eller jag skulle nog börja dö vid 5 km. Så hemskt dåligt. Ni får gärna peppa mej det lär behövas.

Nu vaknade Ludde skrikandes måste kila. Hörs kanske imorn eller om tre veckor ;)

Kalasfin 4-åring!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Spännande med hemsidan! Fick ni till riktigt bra tycker jag. Ok om jag lägger ut en länk i min blogg till den??

2012-11-16 @ 22:26:38
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se
Postat av: Anna

Absolut gör gärna så :) Amerika kunder är välkomna de med!

2012-11-17 @ 09:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0