Dåligt på sörbybytardag

Jag kan faktiskt inte förstå att de tar in så sjuk mkt grejer på sån liten yta i sörbykyrka. De borde verkligen skaffa större lokaler eller ta in färre säljare. Jag var där vid ca 11.30 och då hade de säkert redan sålt väldigt mkt eftersom de öppnade vid tio. Men det var fortfarande så mkt grejer att man inte kunde se vad som fanns pga de enorma högarna av kläder. Men visst såldes det sjukt mkt och jag fick in en liten slant. men det som var det Dåligaste av allt var att vi som sålde grejer fick en halv timma på att samla ihop våra saker det vi inte hann hitta vilket måste varit iaf för mej över hälften av det som fanns kvar gick till välgörenhet. Och ja det är bra att det gör det men från min sida hade jag gärna fått leta på mina saker och sedan lämnat sådant som jag inte ville spara till välgörenhet. För nu lämnade jag kläder till försäljning som jag kunde tänka mej att sälja men inte skänka. Men tji fick jag, de gick till välgörenhet för att jag inte hann hitta det. De sa att alla var tvungna att gå för att de inte ville stanna kvar längre dvs de som jobbade där idag och det förstår jag att det blir en lång dag för dem men come on. Hur ska ngn kunna hitta ngt i de enorma högarna bland 100 säljare letandes efter sina saker på 30 min. Kunde inte vi säljare fått letat medan de som jobbat hade sitt möte efteråt för det var ju de dem gjorde efter att vi blivit utschasade.
Dåligt sörby! Där ska inte jag lämna in kläder ngn mer gång iaf!

Men men man lär sig så länge man lever!

Ikväll blev det färsk hjälmargös från fiskargubben som vi handlade nere vid slussen 50m från där vi bor. Det är lyx. Och framför allt Gott!



Kommentarer
Postat av: ilsson

Jag och svägerskan var in och vände strax efter elva. Fick svår panikångest av mängden folk, värmen, kön som sträckte sig genom kaoset och framförallt alla kläder, skor och prylar! Vi var till Stora Mellösa innan, mindre folk och prylar, vilket gjorde att nan faktiskt kunde fynda. Vad tjurigt att bara få 30 minuter på sig efteråt! Oddsen att hitta sina sker verkar inte så stora!! Nej... Tacka vet jag Stora Mellösa :)

2012-10-14 @ 00:02:43
URL: http://frknilssonsbravader.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0