Skaldjursbuffé here i come

Nu har vi blivit gudföräldrar (jag vet att det heter fadder idag men jag tycker det låter så opersonligt) till lilla Alfred. Han sken som en sol, som vanligt, genom hela dopcermonin. Även när prästen hällde vatten på honom så tittade han sött på henne. Undra om han alltid kommer vara en liten sol?

Vi kunde tyvärr inte stanna så länge på dopfikat för vi är uppbokade på grands Skaldjursbuffé ikväll i Stockholm. Så vi fick skynda i oss väldigt god smörgåstårta och lite kakor och vanlig tårta. Gick lite fort men det var mumsigt. Till dagens huvudperson hade jag köpt en liten hjärtask i tenn med texten love the giver från svenskt tenn. Jag såg att Alfreds mor och far gillade den när jag gav en till min lilla andra gudson Oscar. Så det fick bli en likadan :-) rättvisa till gudsönerna ( mitt ofavorit ord)

Nu sitter vi i bilen på väg till Stockholm. Förra året var väldigt trevligt bortsett från den helt galna baksmällan som både jag och min man hade. Vi hade druckit alldeles för mkt ouzo. Vill ni veta vad som hände så är det bara att gå tillbaka till oktober 2011 så hittar ni det inlägget.

Vår fina gudson med sin fina pappa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0