Som gubben i låda...

...dyker jag upp igen.
 
nu har veckorna sprungit iväg igen men denna gång har jag faktiskt valt att inte blogga inte för att jag inte velat det har jag emellan åt gjort men jag har inte mått så bra tillochmed så jag varit/är sjukskriven och inte gjort nästan något alls mer än tagit det lugnt. Det är ingen fara med mej, nu mår jag bra, men jag har varit tvungen att ta blodförtunnande för risk för blodpropp och fick order om att inte anstränga mej varken psykiskt eller fysiskt. Så då tänkte jag att jag inte skulle blogga heller det gäller att lyssna på doktorn och jag kan inte tänka mej att det är så där överdrivet kul att läsa ngns blogg som inte gör ngt heller =/ 
 
Innan jag blev sjukskriven hade jag dock lite saker som skulle göras under de här veckorna som jag var tvungen att ställa in. jag har inte varit på universitetet de senaste tre veckorna. Jag skulle även ha hållit i en föreläsning om hur det är att vara mamma och egen företagare. det såg jag verkligen fram emot men eftersom jag inte skulle bli utsatt för ngn psykisk ansträngning så kändes en föreläsning lite väl påfrestande. men jag hoppas att det kommer fler tillfällen för mej att föreläsa. det såg ju lite så där egotrippat skoj ut att vara headline för en föreläsning. kom och lyssna på Anna Lunander, jag menar hur egocentriskt är inte det??? 
 
Jag har under dessa veckor bokat två resor. en till min underbara gudson/ systerson jag hans mor och far ska även bli trevligt att träffa men mest vill jag till lilla oscar =) denna resa ska göras med mina två små knottar (som inte är så små längre) samt min mor och far. Vi åker i slutet av november. Jag har även bokat en resa tillsammans med min man. Vi åker till LA i början av januari. Jag bokade flyg från örebro. Det är ju så skönt att slippa åka till arlanda. Värt varenda krona extra. I LA ska vi hälsa på Ellinor www.frokensvenskiusa.blogg.se och Magnus som bor där. Jag och mannen planerar att åka upp till san fransisco och vara där ngn dag och sedan bila high way one ner till LA förhoppningsvis går E och M med på det =) när vi är i LA så är även golden globe galan som vi ska gå på. det kommer ju verkligen bli once in a life time grej. 
 
nu ska mannen och jag se på en film som jag ska försöka starta från min nya dator en macbook till tvn via apple tv. får se om det går. Jag fick instruktioner av Johannes idag men jag vet inte om jag klarar det. men förhoppningsvis. anledningen till den nya datorn var för att jag igår råkade stå på sladden till datorn samtidigt som jag skulle lyfta den. det resulterade i att datorn åkte i golvet och skärmen fucka ur. Där och då var jag glad att det var jag och inte ngn av barnen som tappade den för då kunde jag ju inte bli så arg =/
 
hoppas ni får en trevlig helg alla.
 
Imorn ska jag bli stolt gudmor till en annan lite favoritkille som jag har. Lilla Alfred. mer om det imorn. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0