Tråktisdag

Min man har alltid använt uttrycket tråktisdag med hans större barn. Jag förstod det inte riktigt i början när vi träffats, kanske eftersom jag där och då såg varje dag som lördag ungefär men ändå. Idag förstår jag dock konceptet väldigt bra. Tisdag är på ngt sätt så långt från helgen men ändå inte måndag när allt är nytt och roligt för barnen. Därför så måste vi alltid hitta på ngt extra skoj på tisdagar. Vi hade lite planer på att åka och bada men mannen ville träna och jag har ännu bara kommit igenom halva högen med barnkläder som ska strykas så för att hinna med så skippade vi badandet men Usch och fy för att stryka. För att gör ngt annat kul så åkte vi till Max efter dagis och handlade hamburgare. Jag kör på slasktrattsvarianten. Inget åt mej själv utan jag äter upp det barnen lämnar. Ibland en hel del ibland ingenting men jag köpte inget till mej mest för att jag tänkte äta soppa sen med min man.
Fast hamburgarn är inte det viktigaste utan det som är mest mys för barnen är att vi sitter framför tvn och äter samtidigt som vi tittar på monsters inc. Det är lyx för barnen.




Kommentarer
Postat av: Ellinor

Fina små gosgrisar som jag saknar dem! Ja er alla!
väldans va du börjat blogga igen. Du hade sånt uppehåll att jag blivit dålig på att kolla in här. Skärpning för mig!
91 dagar tills ni anländer LA!! :D Ska bli så grymt kul.

2012-10-09 @ 19:08:53
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0