Å så kom dagen d

Eller dagen d kanske snarare ska benämnas dagen bf. Men dagen bf blev ingen dagen bf. ( Bf för er som inte ver är beräknad födsel. ) Den lilla krabaten har inte gjort entré i världen utanför min mage ännu. Men eftersom jag vet att det är max två veckor tills hon blir vräkt så har jag passat på att njutit av att vara barnfri. Igår följde nämligen de två små med mormor till Hallsberg och sov över. Så jag, mannen och Lukas åkte upp på stan igår kväll och käkade. Hemma sen tittade vi på en film och gick o la oss sent. Och njöt av att inte bli väckt av små barnfötter som kan komma tassandes ibland på natten. Sen att jag måste på toa fem ggr per natt är en annan sak.

Denna dag har jag bara tagit det lugnt. Sov ut i morse. Åt låååång frukost och läste tidningen samtidigt. Sen så har jag legat i sängen, lyssnat på regnet och läst ut en bok. En man som heter Ove. Den var bra. Annorlunda att huvudpersonen som man följer är en 59 årig bitter man. Efter det så har jag börjat på en annan bok. Lyckostigen. Den är helt okej än så länge. Så jag försöker verkligen njuta av denna tid innan den lilla spädisen kommer. Förhoppningsvis så är hon en lätt liten bebis. Men det vet man ju aldrig i för väg.

Kanske blir det förlossningen inatt eller så kan det dröja någon vecka. Hur som helst så är det lite som att vänta på jultomten bara det att man inte vet när han kommer. Det är helt enkelt spännande att lägga sig på kvällen.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Fru Åberg

Bra inställning där, njut och ta det lugnt de här dagarna! Promenader och gå i trappor brukar väl vara bra sätt för att ev naturligt påskynda förlossning, om du orkar men vem vet om det fungerar? Väntar med spänning på att du ska skriva att hon har kommit ut!!

2013-08-11 @ 08:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0