Effektivare än på länge

Igår hade jag en effektiv dag. En effektiv dag för mig är för många andra en väldigt oeffektiv dag. Eftersom jag inte har orkat knappt ngt under de sista veckorna av graviditeten så gör minsta möjliga att jag känner mej otroligt duktig. Låter kanske konstigt för visst har jag gjort saker fast jag varit höggravid men allt jag har gjort har känts jobbigt. Även om det varit en sådan sak som att fixa middag eller städa i uthyrningen så har jag dragit på det och helst sluppit. Men nu senaste dagarna har energin börjat komma tillbaka. Jag har bakat lite, lagat mat och tagit tag i saker som blivit liggande.

Igår ringde jag till och med försäkringsbolaget och skadeanmälde både Ludde och Ediths framtänder. Båda har ramlat och slagit i varsin framtand så tanden dött. Ludde gjorde det dock för två och ett halvt år sedan (så skylla på att jag inte orkat ringa för jag varit gravid går inte där ;) ) Edith slog i sin tand i somras. Så jag ringde även tandläkarn igår för att boka tid för kontroll av hennes tand. Hon var så glad imorse att hon skulle till tandläkaren. Vi fick tid idag på morgonen. Hoppas att hennes attityd till tandläkaren håller i sig.

Igår försäkrade jag även lilla Margit. Bäst att göra det så snart som möjligt efter födelsen så man inte hinner upptäcka eksem eller liknande så det inte täcks av försäkringen sen.

Vi fick även besök igår av vår BVC sköterska Anita. Hon gjorde ett hembesök för att se så allt var bra med Margit. Så hon gått upp i vikt ordentligt. Sen ville hon nog försäkra sig om att jag mådde bra med. Jag tycker det är bra att de gör hembesök. På så sätt lär de ju känna föräldrar bättre och se i vilken hemmiljö barnen växer upp.

Eftersom jag hade fått päron från mina föräldrars päronträd så tänkte jag baka en päronkaka igår med innan päronen blev dåliga. men när jag skulle skära upp päronen i bitar så var alla päron redan dåliga. Tror min far endast plockade fallfrukten åt mig :-/
Så jag plockade äpplen från vårt träd istället och gjorde en äppelkaka. Lika gott det :)

Eftersom gårdagen var så effektiv så tog jag Och Margit sovmorgon idag. Vi var upp och åt frukost med familjen sen gick vi och la oss. Vi vaknade inte förrän 11.40. Vi behövde det inte bara för vi varit effektiva dagen innan utan Margit bestämde att hon skulle äta från och till fram till tre-fyra inatt så vi sov inte så mkt då. Första natten hon inte sover bra. Hoppas det var undantaget som bekräftar regeln :)

Över lunch idag kom Karin och Theo. vi satt ute och njöt av sensommaren en stund. Det är ju så fint och varmt ute nu. Helt underbart.

Theo, Margit och Svea



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0