Hon kom snabbare än jag trodde

Efter att barnmorskan drog igång droppet ännu mer så kom värkarna tätare men kändes inte så intensiva. Jag var "bara" öppen fem sex centimeter och hade lite av tappen kvar. När jag kom in när Edith föddes var jag öppen fem vilket gjorde att ja kände mej lite uppgiven när hon sa fem cm. Om det skulle flyta på som med Edith hade jag ju tre timmar kvar iaf. Det kändes inget kul alls. Speciellt inte när det gjorde så oooont emellanåt. Jag satt dock på en pilatesboll och studsade, andades tungt och lät det ta i nedåt. Lustgasen tänkte jag spara på till senare. Men Rätt var det va så kändes det mer som krystvärkar barnmorskan sa att ibland sker det mirakel så det går fort så hon kände efter men jag var öppen åtta cm. Hon sa då att jag känner min kropp bäst måste jag krysta måste jag. Hon såg även på ctg kurvan att det tog i hårt nedåt då bebisens hjärtslag dippar vid de sista centimetrarna. Så hon trodde att jag kanske inte behövde så många vanliga värkar till.
Men eftersom jag var Kissnödig så tänkte jag hinna en sväng på toa innan det skulle bli ngt av krystningen. Tji fick jag. Inne på toan tog det i i en rejäl krystvärk. Barnmorskan sa att jag inte fick sätta mej på toan utan stanna i dörröppningen och luta mej mot karmen. Mannen kom rusande så jag fick stödja mej mot honom med. Krystvärken trodde vi skulle ge sig så jag skulle hinna tillbaka till sängen men icke. Den tog i nya tag direkt så jag fick ställa mej på knä och krysta ut lilla tösen på badrumsgolvet vid kl 17.22. Bm nr två hann inte komma in när hon föddes utan Hon såg förskräckt ut när hon kom in och såg mej på alla fyra med en bebis mellan knäna. Allt gick bra. Jag fick en handduk att vira in henne i. Därefter stod jag med henne i famnen en stund innan jag kunde resa mej för att gå och lägga oss på sängen.

Lilltjejen var hela 52 cm och vägde 3855 g.

Vi fick besök av Lukas, Ludde, Edith, barnens mormor och farmor. Därefter har vi vilat. Nu är vi på bb. Jag skulle egentligen vilja gå hem men får inte. Men måste stanna i sex timmar efteråt. Nu är det endast drygt fyra :-/

Jag hoppas vi får sova ngt i natt eftersom jag gick upp vid fem imorse då jag var så nervös och förväntansfull.

Jag får komma hem med lillan imorn runt lunch istället!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jättegrattis till lilltjejen! Vilken kämpe du är!

2013-08-15 @ 21:59:20
URL: http://Frknilssonsbravader.wordpress.com
Postat av: Heidi Larsson

Men gud, vilken grej! Grattis!!!!!!!!!!

2013-08-15 @ 22:45:41
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se
Postat av: Fru Åberg

Wow alltså!! Bra jobbat! Vilken story du har där, förstå vad hon kommer vilja höra er berätta om detta när hon blir större!!
Å vad storasyskonen ska vara stolta att de äntligen fått en lillasyster!! Kram!!

2013-08-16 @ 22:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0