Nu ska bebis komma

Vare sig hon vill det eller inte. Jag har haft så fruktansvärt ont i vänster ben/lår nu i några dagar. Igår eskalerade det vilket gjorde att toalettbesöken som jag gör en sisodär åtta gånger per natt blev olidliga. Så jag ringde min barnmorska och pratade med henne. Hon ville att jag skulle träffa en läkare omedelbart. Tror att hon funderade på propp i benet eftersom hon och läkaren undrade om ena benet var mer svullet. Men läkaren kom fram till att det nog "bara" var en nerv i kläm eller foglossning??? Jaja det är ju inte hela världen eftersom det är bebisen som gör att det gör ont och ut ska hon snart. Läkaren gjorde en hinnsvepning när jag var där (Googla om ni inte vet vad det är). Så förhoppningsvis drar förlossningen igång snart. Om inte så fick jag en tid imorn kl 8.30 för att se om de ska sätta igång förlossningen. Eftersom jag haft så mkt förvärkar så kan de ta hål på hinnorna så att vattnet går. Det skulle ju vara skönt att försöka starta så naturligt som möjligt.
Så förhoppningsvis imorn vid den här tiden sitter jag med en liten bebis i famnen istället för i magen :-)

Sorry för att det inte blir några bilder appen krånglar som vanligt vid bilduppladdning :-(


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad skönt att det inte var någon propp! Hoppas att du/ni snart får träffa er lilla tjej. Håller tummarna att hon bestämmer sig för att komma ut nu. Kram!!!!

2013-08-14 @ 21:58:53
Postat av: Anonym

Åh va spännande!! Du har väl pumpat cykeln..😉? Kram från mig och Kricke!

2013-08-14 @ 22:11:23
Postat av: Elli Eriksson

Ojojoj, spännande! Vill inte veta av några proppar eller annat otyg nu.
Lycka till, till er båda, och snart familjen på 7 personer ;)

2013-08-14 @ 22:22:31
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Anna

Klart att cykeln är pumpad och start klar för en sväng till förlossningen ;-)

2013-08-14 @ 22:40:01
URL: http://mormorochemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0