Tid för igångsättning

Som ni kanske förstått så har lilla bebisen inte velat komma ännu. Hon har ju fortfarande en chans att inte vara sen. Bf är inte för än imorgon den 10 augusti. Men just nu känns det som om hon tänker stanna kvar så länge hon bara kan.

Jag var hos barnmorskan i veckan och fick tid för igångsättning den 25 augusti. Jag hoppas verkligen vi slipper det både för det är långt dit samt att det är högre risk att det blir en förlossning som slutar i kejsarsnitt eller med sugklocka om man blir igångsatt. Det skulle jag helst vilja undvika.

De stora barnen börjar på dagis på måndag. De ska gå på samma avdelning för första gången. De tycker det ska bli spännande. Dock så har Edith redan bestämt sig för att inte gå på dagis alls mellan varven. Hon vill va hemma med mej och eftersom jag och mannen har jobbat med dem hemma i somras så tycker hon att det inte är några problem i höst heller. Hon är inte dum inte.

Semestern för mannen är nästan slut nu. Han har jobbat lite mer än halvdagar denna vecka. Vilket känns lite surt. Det har varit en sådan underbar sommar tillsammans. Snart är det vardag igen. Så vardag det kan bli med en ny familjemedlem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0