Bygga sänggavel

I tisdags hämtade jag Edith på dagis för hon hade feber men inte mer än 37,7 så nå sjuk var hon inte direkt. Men hon fick iaf stanna hemma från förskolan på onsdagen. Det är ju ett privilegium som man har som egen företagare att jag kan skjuta på saker som ska göras samt att jag faktiskt inte hade så mkt inplanerat mer än nöjen (barnvagnsbio) så då fick hon självklart vara hemma och jag o Maggie ställde in bion. Vi åkte till Marieberg istället för att handla material till en sänggavel. Att ha en 210 cm säng har en nackdel: finns knappt några huvudgavlar i den storleken. Och de som finns kostar typ 10-15 000 kr det hade jag inte lust att betala.
Så vi åkte till Bauhaus och köpte 4,5 x 4,5 stavar samt en spånskiva typ 140 kr. Och jag måste säga fast det är på gränsen till förnedrande så är det bra att spela lite dum för då behöver man inte göra så mkt själv. Jag bad en kille om hjälp, han sågade upp, hämtade och fixade så jag slapp göra ngt mer än betala (fast jag behövde inte ens betala uppsågningskostnaden). Han kan ju bara ha varit hjälpsam för att jag hade med två småbarn kan ju hoppas på det :) kanske var jag som var fördomsfull han var nog bara hjälpsam.


Min lilla hjälpreda som skruvade och borrade.

Efter Bauhaus åkte vi till calletex och handlade tyg. Ett vitt möbeltyg samt knappar som jag klädde om sen.

Vi handlade med lunch från café garden och bjöd Karin o Theo på. Vi ville ju ha lite sällskap när vi kom hem.

Jag snickrade ihop ramen och borrade alla hål igår eftermiddag, klädde alla knappar på kvällen efter mkt svärande angående häftpistolen. Vi kom inte riktigt överens.  
Sen fortsatte jag idag efter jag lämnat barnen på förskolan och min pappa åkt iväg på trav. Han kom hit en stund innan.

 

Ramen med borrhål på baksidan


Skurit hål för knapparna i madrassen som jag använde som kallskum. Hehe kolla golvet :) tur att min man inte var hemma och såg röran.


Work in progress.

Har himlans ont i fingrarna nu efter allt dragande och pillande med knappar, nål och tråd.


Här ser det ju ut som om den är klar. Bara det att jag inte fotat vänster sida då jag inte satt i åtta knappar än. Persienntråden tog slut och jag vill kunna städa undan därav var bästa stället att ställa huvudgavel på bakom sägen :) 

Margit har hejat på mej hela dagen. För det har verkligen tagit fram till för en timma sen att göra huvudgaveln. Då tar ju allt lite längre tid med en bebis med sig men jag hade inte räknat med att det skulle ta så lång tid. Iofs är ju jag tidsoptimist :-) 


Tur jag har en arbetsledare som säger till när jag ska ta paus :) 

Kommentarer
Postat av: Elli Eriksson

Ser ut som det blev hur bra som helst. Trots att du är världens största tidsoprimist.
Tänker lite extra på dig just nu för vi akutredigerar bilder mitt i natten, efter en hel del festande. Och lyssnar på George Michael. Då framförallt, Wham - Wake me up before u go go :D

2013-12-06 @ 07:16:50
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0