Hur gick det här till sängen har krympt?

Jag och mannen köpte ju ny säng för ett tag sen. En säng av storlek 210 x 210 cm. Vi placerade den i rummet och ojade oss över hur stor en 210 cm säng är. Vi kunde ju vräka ut oss båda två och att sova med tre barn gick ju hur bra som helst för den är ju såååå stor. 


Sänggaveln ser fortfarande ut så här, saknas 8 knappar. Jag har inte köpt tråd ännu.

Jag gjorde ju även en sänggavel till sängen. Den blev hela 210 cm bred. Det var lite bökigt att göra en så lång gavel själv. Vända och vrida den gjordes inte i en handvändning. Men jag blev nöjd ändå. Problemet kom när jag ställde gaveln bakom sängen. Den stack ut en bit. Jag tänkte att hur kunde jag mäta så fel (det måste varit killen på Bauhaus som gjort fel för inte kunde det vara jag ;-) ) men jag lät det gå några dagar. Som om gaveln skulle krympa och bli perfekt. Eller det kanske var de där åtta knapparna som saknade som gjorde den lite bred. Men icke.
Jag tog mej mod till att mäta gaveln här om kvällen. Den var exakt 210 cm. Men det kunde ju inte gå för sängen var smalare. Jag mätte sängen, först en gång, sen en gång till, hämtade Göran och bad han mäta med mej. Men nej sängen är bara 200 cm bred???!! Jag är helt säker på att vi köpte en 210 x 210 cm. Jag kollade för säkerhets skull på hemsidan där vi köpte sängen om det kunde vara så att vi beställt fel (att min hjärna hade fått kortslutning) men de säljer ju inte ens 200 cm breda sängar! Varför är vår säng 200 cm bred?
Jag mailade iaf sängsäljarn igår men jag har inte fått nå svar ännu. Han kanske är lika förvirrad som jag är. 

Synd på sänggaveln för nu måste jag lösa att den är lite för bred. Tips ngn?? 
Såga i den? Göra ny? Härja med säljaren att han får göra en åt mej??

Kommentarer
Postat av: Madde

Ignorera det! Sen om något kommer och frågar: "är inte gaveln lite bred?" Då dumförklarar du personen lite lätt och mumlar något om att skaffa glasögon... ;P

Svar: Haha ja det är ju ett alternativ ;-)
Anna

2013-12-12 @ 09:01:45
Postat av: Johanna

Haha! Tur att det inte var åt andra hållet. Jag tycker inte att det syns speciellt mycket. Täcket gör att det inte syns.
Fin!

Svar: Ja för det hade sett ännu märkligare ut. Ja får nog testa lite olika alternativ :)
Anna

2013-12-12 @ 09:07:47
Postat av: Kicki

Få en säng med rätt mått?

Svar: Ja den är ju smart :)
Anna

2013-12-12 @ 21:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0