Julafton med släkt och vänner

God dag! Hoppas ni hade en trevlig julafton. Här hemma hos oss var det en mobilfri dag igår, inga sociala medier, inget messande utan vi umgicks här och nu. 

Min syster med familj sov över här så på morgonen åt vi en stor god frukost med tomtegröt.
På fm så kom familjen Fyrpil över. Vi hade tänkt att åka pulka som byttes till lek i parken som i sin tur byttes till röj inomhus. Det spöregna ju här så ut ville vi inte. Vi åt pulled pork till lunch och bytte julklappar. Sedan kom Kicki med sin dotter Hanna över och drack glögg, väldigt trevligt och ses. 
Därefter kom min mor, far och mormor över lagom tills Kalle började. Efter Kalle kom tomten och delade ut julklappar. Barnen blev så glada lika så jag :) vi hade ju världens finaste tomte. Medan vi öppnade julklappar kom Maria och Nova. Tillsammans åt vi sedan ett stort julbord. Första i år för mig. Det var väldigt gott. Även om jag höll mej mest till grönkålspajen, min favorit. 
Vi avslutade middagen med saffrans pannacotta. Mums!

Jag känner mig så tacksam över min familj och vänner. julafton var underbar förutom att Lukas och krille saknades hade de varit här hade det varit perfekt. 


Margit och Margit


Bänkade framför Kalle anka


Mörk och oskarp bild med här är de två nya familjemedlemmarna i likadana klänningar. Elsa och Margit! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0