Adrenalinkick av förlossning?

Idag trodde jag nästan att jag skulle få användning av förlossningsväskan. När vi satt i bilen på väg till Hallsberg för att hämta barnen efter en fantastisk trevlig övernattning i Karlsborg så fick jag så ont i ryggen. Det var dock ihållande och inte samma karaktär som när värkarna börjar. Men när vi var i Hallsberg så blev det ryggonda starkare i intervall så ett tag trodde jag att hon skulle komma idag. Men det tror jag inte längre för det avtog framåt eftermiddagen. Så vi åkte hem hela familjen till Örebro och gick ut och åt tillsammans.
Det är skönt att göra saker och planera in grejer nu när vi längtar så efter lillasyster och att bara lägga energi på att vänta skulle göra mej galen.

Jag ser faktiskt fram emot förlossningen. Det Kanske låter lite konstigt men på ngt sätt så ger det en sådan adrenalinkick att föda barn. Iaf om det går bra för alla och förlossningen fortskrider som det ska. Det är ju förstås min personliga åsikt baserad på mina erfarenheter. Jag hoppas att denna gång går lika bra och att hon behagar att komma snart :-)


Solnedgången vid idas brygga igår kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0