Att det är var så svårt...

Igår blev det fullt upp hela dagen. Vi städade garaget som alltid på ngt magiskt sätt stökar ner sig självt. För inte är det jag och mannen som bara kastar in allt skräp där och sedan låtsas att det inte finns längre ;-)

Sen cyklade vi med småbarnen upp till kyrkan för det var dopdags. Jag är ju inte speciellt kyrklig av mig men jag tycker det är något speciellt att gå till kyrkan. Värmen och gemenskapen som prästen förmedlar lockar. Sen var det en väldigt bra präst igår. Hon pratade om dopklänningen som doptjejen hade på sig hur den visar på gemenskap inom familjen. Den klänningen har mormor gjort år 1958. Så det är många i släkten som haft den allas namn som haft den är inbroderade efter klänningsfållen. Både jag och min syster, mina barn och hennes m.fl. Förhoppningsvis kommer flera bebisar i släkten att använda den med.

På eftermiddagen/kvällen stannade mor, far och mormor på middag. Göran tänkte laga ngt gott men jag var hungrig akut så det resulterade i att mor bjöd på hämtmat istället. :-)

När de åkt hem så la jag barnen och tänkte sätta mej i soffan och äta godis men så slog det mej att jag inte gjort det som jag hade planerat för dagen. Jag skulle ju packat väskan inför förlossningen. Efter lite beklagande så gjorde jag slag i saken. Men eftersom jag aldrig gjort det förr så blev jag lite fundersam vad man egentligen ska packa med. Att Googla saken gjorde det inte lättare. Låter som om man ska vara borta i tre veckor enligt sidorna på nätet. Så om ni har några bra tips på saker som ni inte klarade er utan eller tror är viktiga, tipsa gärna. Just idag hoppas jag att få använda den där väskan snart!


Bloggen är sig lik, bilderna som jag försöker ladda upp går inte. Får hoppas det löser sig.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Vissa säger att det kan hämma amningen men släng med ett par nappar för säkerhets skull! Och amningskupor! Mjuka o Goa kläder. På Karlstads patienthotell måste man ha med egna blöjor och tvättlappar och värktabletter och allt. Men på bb-avd får man allt på avd. Men det kanske du har koll på sen tidigare. Kul att du bloggar igen! Stort lycka till med det tuffa arbetet du har framför dig! Kram kram från Nykroppa :)

2013-07-28 @ 12:37:46
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0