Möblerat om

Idag har jag och barnen varit till klossbutiken och tittat på, byggt och shoppat lego. Det fanns dock ngt som jag tycker är bättre än lego, det fanns böcker. Tydligen så har de pocketlagret där med vilket betydde en vägg full med böcker. Fem böcker för 100 kr. 10 böcker till mig och 6 legogubbar till barnen tillsammans. Det låter väl som en sjysst deal :) ??



En vägg för mej :) 


Resten av dagen spenderades med att kånka runt med möbler. Eftersom jag köpte nya soffor igår så kunde jag inte låta bli att möblera om lite hemma idag. Jag får ju inte soffan på länge men jag vill ändå få en bättre uppfattning om hur det blir. Samt att jag vill få ordning på vårt andra vardagsrum. Jag måste ge mej själv en klapp på axeln efter allt slit för det blev riktigt bra, tycker jag själv och min mamma som är den enda som sett det (hon tycker nog allt jag gör är bra :) ) och barnen förståss men de är precis som mor de tycker allt blir bra som jag gör. Synd att inte alla är sådana :) 
Mannen är på ålandskryssning så vi får se när han kommer hem imorn om han:
1, ser att jag möblerat om
2, har grym ångest så han inte bryr sig hur det ser ut även om han ser det
3, blir nöjd och gör som resten av familjen sällskap och tycker jag är toppen :) (grymt ego jag får då :) )

För mej är det nog ryggont imorn istället. Inte så bra att släpa runt soffor, sideboarden och framförallt stenskivorna som väger multum men som Edith sa -mamma du är stark som Hulken. Så då borde det inte gör ont imorn.
Hon har koll den tjejen :) 


Vardagsrum 2 (lilla Åland stolarna ska lämnas in på spraymålning. Svarta och vita ska de bli. Tips på var man kan lämna in dem?) 


Fint med barnstolen som står där :) den ska inte vara där sen men jag orkade inte bära ut den uthyrningen förut så den fick stå där så länge. 



Ska ordna med ngn bra lampa in till vardagsrum 1 (borde kanske kalla ngt rum för salongen, matsalen eller liknande posh namn, ngt tips?) 
Y

Vardagsrum 2

Nu ska jag tappa upp ett bad och läsa en bok i badet. Kan inte minnas när jag gjorde det sist. Ska nog tillochmed tänds några ljus bara för att slå på stort. Hinner man inte gå på spa får man leka spa hemma :) 

Hoppas ni har en trevlig fredags kväll! 

Kommentarer
Postat av: Emma

Mittemot det som var södra grusgropen (adolfsberg, bredvid djurkyrkogården) ligger WE Bygg/snickeri/måleri och där har jag sett skyltar om att de lackar det mesta! Vet inte alls vad de tar, men tänkte kolla vad de tar för att lacka om en tripptrappstol :)

Svar: Okej tack det ska jag kolla upp :)
Anna

2013-11-16 @ 13:50:38
URL: http://frknilssonsbravader.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0