Raggar-runda i glanshammar och sommarhus

Idag var vi ute i glanshammar. Barnen skulle på kalas i församlingshemmet där. Vi lämnade barnen och åkte sedan för att titta på sommarhus. Vi har de senaste kvällarna ägnat många timmar i soffan åt att titta på sommarstugor. Det vore mysigt att ha ett ställe att kunna åka till och bara släppa alla måsten. 
Så när vi ändå var i glanshammar så åkte vi och tittade på några hus. Vi Såg en skylt med till salu som vi följde och där fann vi vårt drömhus. Ett stort rött gammalt trähus med sjöutsikt. Men när jag tittade upp det på hemnet så kostade det 6 miljoner!! alltså inte vår prisklass, men drömma kan man ju alltid :) 

Barnens kalas var i två timmar och vi hade bara varit iväg i en timma när vi kom tillbaka till glanshammar så för att fördriva tid åkte min man flera varv på deras parkering vid Ica. Han påstod att eftersom jag är från Hallsberg så måste det kännas som hemma för mej att åka raggar-rundor med bilen. Jag som aldrig suttit i en raggarbil i Hallsberg. Det slutade iaf med att vi köpte lunch på deras pizzahak :) korv o mos á la raggarstil ;-)

Mannen köpte även fyra trisslotter för att eventuellt kunna köpa villan ute vid ässundet men icke alla fyra var nitlotter. Vi får helt enkelt köpa en friggebod och ställa på tomten. 

Nej en sommarresidens skulle inte sitta fel, men var är perfekta stället?? Tips tack!


Småbåtshamnen i Örebro. Jag var faktiskt (faktiskt använder jag bara idag för det ska bli till en självklarhet snart :) ) till utegymmet vi alnängsbadet ikväll och försökte bygga lite muskler. Edith, Margit och Svea gjorde mej sällskap dit. Mannen var redan där när jag kom :) 


Kommentarer
Postat av: Elli Eriksson

Hjulsjö ;)

2013-11-03 @ 18:30:04
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0