Sweet Home Örebro

Borta bra men hemma bäst! Eller är det så? Jag måste nog säga att vi var borta lite kort för att tycka att det var skönt att komma hem. Fast jo det är skönt att komma hem men det är skönare att vara borta där man inte behöver tänka på matlagning, städning eller framför att uthyrningen. Allt tid läggs på familjen. Att umgås, leka och bara vara. Jag tycker att vi brukar vara ganska bra på det hemma med -Att bara vara- men jag har nog haft lite fel. Vi gör nog ganska mkt större delen av tiden. Ska strukturera om lite. Nästan så vi köpte oss ett hus uppe på grönklitt utanför Orsa för att kunna åka till och bara vara :)

Hemresan gick iaf bra. Vi stannade i nusnäs och tittade på dalahäst tillverkning. Vi åkte därifrån sju och en halv dalahäst (Ludde fick en huvudlös häst)  rikare :)


Edith bland nylackade hästar. Hon valde självklart en rosa häst liknande de högst upp på bilden.

Vi stannade sedan i Borlänge för lunch. Men fy vad kallt det var och fy vilket trist centrum. Inte en kotte där, tydligen shoppar alla i kloten. Vi hade det iaf trevligt. Skönt när det är ganska folktomt när man kommer med tre barn så för oss var det snarare bra att det var fattigt med folk.


Först myser de tre tillsammans 


Sen spårar de ur en aning :)

Väl hemma så har vi hunnit checka in gäster i tre rum. Hämtat ritningar till arkitekten som jag ska till imorn och min man har även städat lite, tror han får abstinens när vi är borta ;-)

Kommentarer
Postat av: Elli Eriksson

Edith är så lik sin far där hon står bland dalahästarna.

Kul med en tur till björnar, va där en gång för länge sen. Cirka 21-22 år sen eller nåt ;)

Svar: Haha ja det kanske hon är. Han flinade ungefär likadant bland alla hästar :)

Det var ju ett tag sen :)
Anna

2013-11-13 @ 18:56:12
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0