Thanksgiving

Tack för igår ni som var med och förgyllde kvällen och tack till era barn som var med och höll igång hela kvällen ;-) 

Vi hade en super trevlig kväll igår, iaf jag. Vi var tio vuxna som gjorde en knytis thanksgiving. Jag gjorde två kalkoner, stuffing och sås samt pumpapajer. Som tur var började jag direkt på morgonen med att handla och sedan göra pumpapajer. Pappa var här hos mej hela dagen fram till kl 17 för han skulle på trav på kvällen och mor var inte hemma. Och han är utskriven från sjukhuset nu men han ville inte sova själv så han kom hit efter travet och sov över. 
Tyvärr är inte min pappa speciellt intresserad av att laga mat så han var inte så mkt hjälp på dagen med matlagningen :) men vi åkte och bytte däck på bilen och köpte lunch, tankade och handlade wienerbröd (som han skulle ta med till travet) så lite nytta hann vi göra tillsammans utöver matlagningen. 
Det var första gången jag gjorde kalkon i ugn och jag måste ge mej en klapp på axeln det blev bra!


Här ligger de två kalkonerna bundna och insmorda på plåten redo för att skjutsas in ugnen. När jag stod med händerna instoppade och plockade ut inälvorna så kom jag på massa skojiga bilder man skulle kunna ta med en kalkon men sånt hade jag inte tid med!

Men va söt all mat är på en thanksgiving middag. Det är söt sås, sött bröd, söta äpplen det var så vi sa att till nästa år gör vi en svensk tacksägelsedags middag med svenska recept men efter middagen ändrade vi oss för tillsammans blev allt gott. Dock så gick inte så mkt efterrätt åt. Så idag när jag är själv hemma med barnen så ska jag mumsa i mej paj i massor ;-) 

Eftersom det var nio mindre barn med så blev inte kvällen så lång. Alla skulle ju upp idag till jobb, förskola eller ta hand om en eller två små idag. Men de små härdade ändå ut till en åtta-nio ungefär. Ludde och Edith gick och la sig sent men vi är ju lediga på fredagar. 


Edith, Ingrid och Arvid leker. Alla barn lekte väldigt bra tillsammans.


Idag har vi inte gjort många knop. Tittat på film och shoppat på nätet, är det blackfriday så är det ;) 

Det var fullfart med middagen igår så jag glömde ta bilder förutom på barnen. Så typiskt när man är förälder alltid bilder på barnen i mobilen ingen på en själv eller andra vuxna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0