Vänner, fika och thanksgiving

Hur konstigt det än låter så hinner jag inte blogga emellanåt. Dagarna bara rasslar iväg. Att vara föräldraledig (jag sköter ju iofs företaget oxå) är att vara uppbokad. Den här veckan har jag umgåtts mkt med vänner. Vi har fikat, lunchat och fikat igen. Eller jag har ju tränat med Karin oxå måste bränna lite av det vi stoppar i oss.

I måndags tränade jag med Karin vid utegymmet. Vi gör redan framsteg :) Vi lunchade även tillsammans efteråt. jag gjorde cannelloni likadana som i lördags. De var ju så goda. Varför pröva ngt nytt då ;-) Därefter skjutsade jag hem min far efter rehab till Hallsberg. På vägen in till stan stannade jag och fikade hos Madde. Maggie däremot stannade inte för fika utan för att skita ner sig o mej + att samtidigt som hon sket ner sig spydde hon ner sig själv och mig. Jag kände mig mindre fräsch då kan jag säga. Men Margit var glad det var även Madde som skrattade massa. Det bjuder jag på ;-)


En ny tvättad Margit och en glad Cornelia

Igår träffade jag Karina, Madde, Cornelia och Sara samt Julie och Daniel på gröna grodan för lunch. Kändes som det var evigheter sen jag var där. Kan ju bero på att vi var där jämt för en månad sen. :) men det var evigheter sen jag träffade Karina så det var på tiden och väldigt trevlgt att ses. 

Idag mötte vi upp nästan hela gänget jag o Maggie, Sara o Ingrid, Sara o Julie, Karin o Theo hemma hos Emma o Louie. Emma bjöd på god fisksoppa och banankaka till efterrätt, mums! Vi bestämde även att vi ska byta dag att ses till tisdagar istället. Madde tycker vi ska gå på mamma-core på onsdagar. Kan ju vara en bra idé. Och då hinner vi inte luncha samma dag. Ja menar vi lunchar ju inte på 30 min ;-) 

På vägen hem från Emma så var himlen så fantastisk vacker. Jag och Karin gick och vände oss om hela tiden och beundrade himlen. Som jag såg på instagram att alla andra runt om i Sverige oxå gjorde :)


Nya läkarlinje-huset börjar bli klart! Det är så fint, både huset och omgivningarna.


Brukar säga till Edith att rapunsel bor i tornet och att hon en dag kommer kasta ned sitt långa hår :) va chockad jag skulle bli om det hände. 

Imorgon är det thanksgiving då ska det göras kalkon för på kvällen kommer middagsgäster. Ser fram emot morgondagen! 



Kommentarer
Postat av: Madde

Ja de va sjukt kul hur de sprutade ur alla håll på Margit. Skrattar bäst som skrattar sist, nästa gång händer de säkert mig :P

Fint att ni bytte dag! Tycker absolut ni ska gå på mamma-core! Jag berättar mer ikväll! Ska bli riktigt sköj. Kram

2013-11-28 @ 09:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0