Stolta storasyster

Ikväll skrek Margit som en stucken gris. Jag försökte amma henne, vagga henne, sjunga för henne, kramas och byta bölja. Men inget gjorde så hon slutade skrika. Jag tänkte att det kanske var magont, straffet efter att jag åt en hamburgare igår på McDonald's som var väldigt stark (jag skrapade dock bort den starka såsen men det eldade i munnen lite ändå när jag åt) 
Efter en så där 30-40 min kom Edith och tyckte att jag faktiskt skulle ge henne välling (hon får ersättning ibland som Edith kallar välling). Eftersom jag tyckte att det lät som en bra idé så gjorde vi i ordning ersättning. Margit tyckte uppenbarligen det var bra hon med för hon slurpade i sig allt och blev nöjd! Edith blev väldigt stolt när Margit blev glad. Lite så där mallig som hon förtjänade att få vara. Sen att jag sa att hon är världens bästa storasyster ett antal gånger gjorde henne inte mindre stolt. Hon är ju det (kanske att hon kan slåss om den platsen med min storasyster :) ) 


Syskonkärlek

Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken fin bild! Men va roligt för Edit att verkligen känna att hon hjälpte till och hade "rätta" svaret. Mm ibland när de skriker så önskar man verkligen (som det stod i den där blogg-artikeln) att det fanns Google translate på bebisskrik :)

2013-10-31 @ 07:37:24
Postat av: Sara D

Så fint! På så många vis :)

2013-10-31 @ 10:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0